A kosdi önkormányzat polgármesteri hivatala is csatlakozik az ASP központhoz
2015. júl. 01.
Az Európai Unió által társfinanszírozott támogatást nyert el Kosd Község Önkormányzata, a helyi elektronikus közigazgatás megteremtéséhez, az ASP Központhoz való csatlakozáshoz. A projekt keretében az önkormányzat 100%-os, 11 793 141 forint összegű vissza nem térítendő támogatásban részesül. Az önkormányzat a KMOP-4.7.1-13-2014-es pályázati konstrukcióban nyújtotta be támogatási igényét, mely program a közép-magyarországi régióban, az elektronikus helyi közigazgatási infrastruktúra fejlesztését támogatja.
A projekt célja Kosd községnek a Magyar Államkincstár és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség által létrehozott és üzemeltetett önkormányzati ASP központhoz való csatlakozás végrehajtása és a hivatali informatikai infrastruktúra felkészítése a csatlakozásra. A csatlakozás előnye, hogy az önkormányzat korszerű szoftverekhez jut, emellett a szoftverüzemeltetési költségek nullára csökkennek, mert nem szükséges az alkalmazásokat futtató központi szerver-környezetet kialakítani, nem kell szervereket és szoftvereket beszerezni és folyamatosan üzemeltetni. Az önkormányzat azzal a céllal hozta létre az elektronikus helyi közigazgatási infrastruktúrafejlesztésre vonatkozó pályázati projektet, hogy csatlakozhasson a nagy teljesítményű és kapacitású, magas biztonságú és rendelkezésre állású, valamint korszerű informatikai eszközökből kiépített IT önkormányzati ASP központhoz.
Az önkormányzati ASP központhoz való csatlakozás által, a település 2.483 fős lakossága elektronikus úton, ügyfélbarát szolgáltatás révén intézheti közügyeiket. Továbbá az önkormányzat és az intézmények közigazgatási és közszolgáltatási rendszereinek belső munkafolyamatai, beszámolási, adatszolgáltatási folyamatai is hatékonyabbá válnak a támogatott 5 szakrendszer által. A projekt rövid távú célja, hogy alkalmassá tegyék az önkormányzati hivatalt a központi ASP-hez való csatlakozásra a szükséges eszköz- és szoftverbeszerzések, a kapcsolódó igazgatásszervezési és informatikai szolgáltatások igénybevétele által. A fejlesztések 5 szakrendszerre (önkormányzati adó, gazdálkodás, ingatlanvagyon kataszter, iratkezelés, ipari- és kereskedelem) fókuszálnak. A fejlesztés eredményeként 9 db munkaállomás teljes korszerűsítésére és egy új központi multifunkciós nyomtató beszerzésére került sor, hogy az egyszerűbb és hatékonyabb kezelés és karbantartás, valamint a fokozott biztonság miatt a géppark homogén legyen. A fejlesztésnek köszönhetően új, korszerű számítógépekkel és hasonlóan korszerű szoftverekkel dolgozhatnak az ügyintézők.