Nemcsak eredményes, de népszerű is a könyvtártól kapott e-mail
2013. febr. 25.
Mint arról korábban már beszámoltunk portálunkon: 2012 decemberétől a váci Könyvtár e-mailben értesíti a késedelmes tartozásokról azon olvasóit, akik e célból megadták elektronikus elérhetőségüket. A cél ezzel a postaköltségek csökkentése és a könyvtári rendszer adta lehetőségek mind szélesebb körű kihasználása volt, azonban az értesítő rendszer a vártál több eredményt hozott.
- Az eltelt rövid időszak tapasztalatai alapján kiderült: a gyerekkönyvtárban különösen eredményes az újítás – jelentősen meggyorsult az olvasók reakcióideje (hamar hozzák vissza a könyveket, ezzel saját pénztárcájukat is kímélik, mert nincsenek kitéve a lassú postai kézbesítésnek, valamint a többi olvasó érdekeit is hangsúlyosabban tudja a könyvtár képviselni); mivel híre ment a változásnak, az eddig mail-címet meg nem adó olvasók tömegesen kérik az e-mail-es értesítési formát; javult a könyvtár és az olvasók közti kommunikáció, kevesebb és kezelhetőbbek a reklamációk.
Valószínűleg generációs jelenségről van szó, mert ugyanezt a felnőtt könyvtárban ennyire szembetűnően nem tapasztalták meg a szakemberek. A gyermekkönyvtárba gyerekek és szüleik (utóbbiak mint jótállók) „produkálták” a fenti eredményeket. Ezért februártól kísérleti módon, de a már második felszólítót is e-mailben küldi a gyermekkönyvtár - tudtuk meg Ignéczi Lillától, az intézmény munkatársától.
A könyvtár munkatársai ezúton is bátorítják olvasóikat a technikai újdonságok használatára és köszönik a felelős közreműködést a hétköznapokban!