Vác Online



KERESÉS

Elismerés
 
 Média-díjban részesítette kollégánkat a PMRFK!
 

Támogatók:
 
Zollner Elektronik AG

BioTechUSA

hitelmindenkinek.hu





Barna Party Lovarda

Barna Party Kisvendéglő - Verőce

Keresőoptimalizálás

Toperini Ipari Park
 

Médiapartner:
 
 

CÉGINFÓ
HÍREK
Aktuális | Események | Térségi hírek | Kultúra | Egyház | Sport | Oktatás | Kék hírek | Látszódj VELÜNK! 2019

 
Magyarország közlekedésbiztonsága 2011-ben Nyomtatás E-mail
A rendőrség által gyűjtött előzetes - azaz a balesetet követő 24 órás helyzetnek megfelelő - adatok alapján 2011. január 1. és december 31. között összesen 15 800 személysérüléses közúti baleset történt, 3,12%-kal kevesebb, mint 2010-ben (akkor 16 308 balesetet regisztráltak). A kedvező tendencia a halálos, a súlyos, és a könnyű sérüléses balesetek vonatkozásában egyaránt kimutatható. A csökkenés mértéke a halálos kimenetelű baleseteknél 12,02 % (649-ről 571-re), a súlyos sérülésesnél 8,26 % (4 941-ről 4 533-ra), míg a könnyű sérüléses közúti balesetek vonatkozásában 0,21 % (10 718-ról 10 696-ra).



A közúti közlekedésbiztonság terén a balesetben meghalt személyek száma jelenti a legfontosabb tényezőt, a közösségi és a nemzeti közlekedéspolitikai koncepciókban kivétel nélkül ez az első helyen kiemelt értékelési mutató. Kedvező hír, hogy az elmúlt évben 94-el kevesebben vesztették életüket a közutakon, mint 2010-ben. A közúti közlekedési balesetben meghalt személyek száma 740 főről 646 főre esett vissza, a csökkenés mértéke ezáltal 12,70 %. 

Az ittasan okozott személysérüléssel járó közúti közlekedési balesetek számában is kedvező változás tapasztalható, hiszen az 1 883-al szemben 2011-ben 1 583 ittas baleset történt (a csökkenés mértéke 15,93 %). Ennek megfelelően az ittasan okozott balesetek aránya 11,55 %-ról 10,02 %-ra esett vissza. 

A közúti balesetek legfőbb okai lényegében nem változtak. A személyi sérüléssel járó balesetek 27 %-ának hátterében a gyorshajtás áll (4 212 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 3 764 baleset (részaránya 24 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 2 465 baleset (részaránya 16 %) történt. 

A közúti balesetek túlnyomó részét, mintegy 61 %-át a személygépkocsi vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek. A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya 12 % volt (1 819 balesetet okoztak kerékpárral), mely továbbra is kimagasló érték. A „motoros” kétkerekűek vezetői - a segédmotor kerékpárosok és a motorkerékpárosok - összesen 1 514 balesetet okoztak, 3 %-kal kevesebbet, mint a kerékpárosok. 


Amennyiben 2011. év adatait a 2001. év - azaz a közlekedéspolitikai koncepció bázisévének - azonos időszakának adataival hasonlítjuk össze, akkor megállapítható, hogy:

- a személysérüléses közúti balesetek száma 14,62 %-kal csökkent (18 505-ről 15 800-ra),

- a balesetekben meghalt személyek száma 47,86 %-kal csökkent (1 239-ről 646-ra).

Az előzőekben ismertetett adatok azt mutatják, hogy Magyarországon a közúti közlekedésbiztonság alakulása terén 2008. óta tapasztalható kedvező trend 2011-ben is folytatódott.  

ORFK Szóvivői Iroda
ORFK Országos Baleset-megelőzési Bizottság
Megosztás
 




 










APRÓK

KÖZÉRDEKŰ

Mi Újság?

Írja meg,
s mi hírbe hozzuk!

Ha tud bármilyen
történésről, amiről
mi nem értesültünk
írja meg nekünk!

Hírmondó e-mail



   Beállítás kezdőlapnak |  Hozzáadás a kedvencekhez |  A lap tetejére  
   Impresszum |  Médiaajánlat |  Jogokról |  Adatkezelésről |  Chat szabályzat