Rádi úti kerékpárút: terepszemlét tartottak a képviselők
A helyi sajtó jelenlétében tartott bejárást az épülő Rádi úti kerékpárúton négy városi képviselő. Kiss János, Makrai Zsolt, Ferjancsics László és Kiss Zsolt a terepszemle során személyesen győzödhetett meg arról, hogy jelenleg hol tart az általuk kezdeményezett beruházás megvalósítása. A hivatalos műszaki átadás ugyan csak a hónap végén lesz, már most – az utolsó simítások végzésekor – lehetett látni kerékpárosokat a bicikliúton.
Ez pedig azt támasztja alá, hogy szükséges volt a városatyák frakción belüli összefogása és közös lobbizása a kerékpáron közlekedők biztonsága érdekében. A kerékpárút építését még tavaly év elején kezdeményezte Ferjancsics László, s a törekvéssel teljes mértékig egyetértettek képviselőtársai, ezért csatlakoztak az ötletgazdához. Az elképzelést tettek követték. Őszre elkészültek a tervek, melyeket lakossági fórumon is bemutattak novemberben az érdeklődőknek a városatyák. A mintegy nyolcszázhuszonhat méteres út megépítésére az önkormányzat biztosított forrást, azonban egy pályázaton való sikeres részvételnek köszönhetően a költségek jelentős részét az állam finanszírozta. Az önkormányzat huszonkét-millió forintot nyert a város a beruházáshoz. A pályázati feltételben meghatározott 5,5 millió forintot önrészként biztosította a város. Mint azt a csütörtöki tájékoztatón megtudtuk: a második, városon belüli kerékpárút megépítése eredetileg biztosított 27,5 millió forint helyett 26,7 millió forintba került. A szabályosan lezajlott közbeszerzési eljárás során legjobb ajánlatot tett cég kapott megbízást a kivitelezésre.
Makrai Zsolt abbéli reményének adott hangot, hogy folytatódik a megkezdődőtt törekvés, amelynek eredményeként még több bicikliút épülhet a városon belül. Ez a városatya szerint kiemelten fontos, hiszen míg évtizedekkel ezelőtt elsősorban a szállítás és a közlekedés volt az elsőszámú feladata a kétkerekű járműveknek, addig mára a turizmus és a sport terén kínál sok esetben alternatívát a gépkocsik használatával szemben. Egyre többen pattannak a vasparipa nyergébe a szabadidő hasznos eltöltésekor is.
Kiss János úgy fogalmazott, hogy a mostani kerékpárút az alsóvárosi képviselők koncepciójába jól illeszkedik. A folytatásban bízva elmondta: a következő lépés a MÁV sorompón keresztüli átvezetése és így csatlakoztatása a Külső Rádi úthoz. Reményei szerint belátható időn belül elkészül a kőhídi körforgalom és a Gödöllő úton keresztül vezető kerékpárút. Az egyház biztosított területet ezen beruházáshoz, s remélhetőleg előbb-utóbb az önkormányzat is előteremti a szükséges anyagi feltételeket.
Kiss Zsolt ugyancsak a hasonló beruházások mihamarabbi folytatásában bízik. Örömmel számolt be arról, hogy a régi terv – miszerint gördeszka pálya épüljön a városban – a Diadal térnél fog megvalósulni. Korábban több helyszín is felmerült ezen pálya létesítésére, de a korábbi ötletekből végül nem lett semmi. Azt egyelőre nem tudni, hogy a gördeszkások mikor is vehetik majd birtokba a pályát.
Az alsóvárosi városrészen lévő, Rádi úti lakótelep fejlesztése azonban már egy jó tíz-tizenöt éve tartó folyamat. Létesült például egy, a biztonságos gyalogosátkelés megteremtése érdekében egy zebra a Rádi úton. Ezt az út megnövekedett forgalma indokolta. Felsorolásában említette a lakótelep belső udvarainak újjászületését, valamint a környéken lévő intézmények - elsősorban a Földváry Károly Általános Iskola - felújítását. A forgalomnövekedéssel azonban nem teremtődött meg a Rádi út biztonsága. A bicikliút megépítésére ezért is volt szükség, hiszen a kétkerekű járművekkel eddig a járdán közlekedtek, ez viszont zavarta a gyalogosforgalmat. A kerékpárosok pedig nem szívesen tekerték járműveiket a nagy forgalmat lebonyolító úton. A kerékpárút építése épp ezért a biztonságos közlekedés megteremtéséhez vezető úton, jelentős előrelépés.