Zuhanórepülésben Matkovich kedveltsége a Facebookon

Korábbi cikkünkben foglalkoztunk Matkovich Ilona facebook-os kommunikációjának tartalmával, lássuk, mit mutatnak a számok. Röviden: teljesen érthető, hogy Matkovich elkezdte fizetett hirdetéssel reklámozni posztjait.


Hirdetés


Az egér görgőjét nem kímélve végig lapoztuk Matkovich Ilona polgármester asszony összes heti beszámolóját 2019 októbere óta, ezeknek a posztoknak a kedveléseinek/reakcióinak számát.

A számok magukért beszélnek: Matkovich posztjai zuhanórepülésben vannak és a csökkenő tendencia folyamatos.

Míg 2019 októberében még több, mint 550-en lájkolták első beszámolóját, ez szám 2020 májusára átlagosan 150-re süllyedt. Ez a tendencia nagyon látványos, nem kell szakértői szemmel figyelni az alábbi grafikont, hogy egyértelművé váljon: ez bizony zuhanórepülés.

A számok okaira részletesen nem térünk ki, hiszen nem célunk mélyelemzéssel segíteni Matkovich Ilona kétségbeesett Facebook-felelősét, de azért van egy-két ötletünk. Lehet, hogy

a váciak érzékelik azt, hogy a beszámolók jelentős része mögött bizony nincs tartalom. Üres és folyamatos ígérgetés.

Lehet, hogy a botrányok sorozata is elősegíti a népszerűség zuhanását. De persze az is lehet, hogy csak lenullázták a Facebook-felelős munkatárs fizetését, bár ez utóbbi nem valószínű, hiszen nincs akkora pénzügyi válság, hogy a váci városvezetés a kommunikációs kiadásait kezdje csökkenteni.

Teljesen érthető tehát, hogy Matkovich Ilona fizetett hirdetésekkel próbálja népszerűsíti Facebook-posztjait.

Előzményként annyit hozzáfűznénk, hogy először a „Vác Város Önkormányzata” Facebook oldalt kezdték el komoly pénzekkel hirdetni (legalább 7 hirdetés futott egyszerre), így az adófizetők pénzét egyenesen propagandába forgatták. Ezt a tevékenységet lapunk hozta nyilvánosságra, aminek hatására néhány órán belül eltávolították az összes városházi hirdetést. Azóta Matkovich Ilona maga finanszírozza oldala hirdetéseit, immár csak közvetett módon adófizetői forintokból.