SZANISZLÓ RÓBERT VÁCI FOTÓRIPORTER ÉS TUDÓSÍTÓ CSAPATA JELENTI A FRANCIA NAGYDÍJRÓL

A Vácott élő Szaniszló Róbert fotóriporter és saját hírügynökségének munkatársi csapata egyre több sport világeseményre kap külön meghívót, akkreditációt, ami bizony komoly rangot jelent ebben a szakmában, mi pedig a jövőben rendszeresen közölhetünk tőlük riportokat – ezúttal a francia Forma1 nagydíjról. A cikkíró, azazhogy Written by Anna Pittner (FPA) 26/07/2022 at Le Castellet, France, a fotókat természetesen a váci illetőségű fotós készítette.

Written by Susan Bernáth (FPA)
A Francia Nagydíjra látogatókat nagy hőség várta a Paul Ricard versenypályán.
A levegő hőmérséklete 30 fok feletti napokat ígért 50 foknál melegebb aszfalttal. A pálya egyébként sem kíméli a gumikat, amit a forró aszfalt csak felerősít.
A pénteki első szabadedzés a délutáni órákban indult.

A leggyorsabb kört Charles Leclerc zsebelte be, akit Max Verstappen és csapattársa, Carlos Sainz Jr követett. A francia versenyhétvégén két csapatnál is a tartalék pilótát ültették az autóba, mivel a szabályok értelmében minden csapatnak az évben két alkalmat biztosítaniuk kell. A Mercedesnél Hamilton helyett a holland Nyck de Vries, az Alfa Romeonál Bottas helyett pedig a lengyel Kubica kapott lehetőséget az autó tesztelésére.

A második szabadedzésen is a Ferrarik bizonyultak a leggyorsabbnak. Sainz most Leclerc előtt megautózta a leggyorsabb kört, míg Verstappen ideje csak a harmadik helyre volt elég. A Red Bull új beállításokat próbálgatott, valószínű ezért ment döcögősebben a második szabadedzés. Ennek ellenére a tavalyi világbajnok ígéretesnek ítélte meg a helyzetet.

A Mercedes azonban nem túl nagy reményekkel vágott neki a hétvégének. A Ferrari és Verstappen is gyorsabbnak bizonyult náluk. Hamilton elmondása szerint a tapadás nem
olyan, mint a korábbi években volt és sokat kell még dolgozni az autón.

Szombaton, a harmadik szabadedzésen már látszott, hogy sikerült a beállításokat optimalizálni a Red Bullnál. Verstappen lágy gumikon a Ferrarikat megelőzve leggyorsabb idővel zárhatta az utolsó szabadedzést. Ráadásul Sainz Magnussennel együtt a hátsó sorból rajtolhat, mivel a Ferrari úgy döntött az elektronikán túl teljes erőforrás cserét végeznek a spanyol autóján.
A délutáni időmérő ismét a Ferrarinak kedvezett.
Már a Q1-et Leclerc dominálta, csapattársa, Sainz, akinek a hátrasorolás miatt nem kellett volna tempót mennie, behozta az autót Verstappen mögött a harmadik helyen. A Q1 meglepetés kiesője Gasley volt.

A Q2-ben a Ferrarik ismét megvillantották, mit is tudnak az autók. Most Sainz végzett az élen gyorsabb időt futva mint Leclerc. Mögöttük a két Red Bull végzett Hamilton előtt.
A Q3-ba első hellyel jutott Sainz hatalmas segítséget nyújtott csapattársának. Szélárnyékával szinte biztossá tette, hogy Leclerc indulhat a pole pozícióból, ráadásul az összjáték tökéletesen sikerült. Az első sor másik rajtkockája Verstappené lett, míg a második sorból Sergio Perez és Lewis Hamilton rajtolhattak.

Ígéretesnek ígérkezik a verseny, ráadásul Lewis Hamilton háromszázadszor állhat a F1-es rajtrácsra.
A vasárnapi nap sem hozott enyhülést az időjárásban.
A rajt Hamiltonnak kedvezett, aki rögtön egy hellyel előrébb került a rajtot követően. Ezután megkezdődött Leclerc és Verstappen csatája az élen. Verstappen folyamatosan nyomás alatt tartotta a Ferrarit. Eközben az utolsó sorból rajtoló Carlos Sainz folyamatosan lépdelt előrébb. Perez Russel nyomása alatt próbált közelebb kerülni Hamiltonhoz.
Majd a 18. körben megtörtént az, amire senki nem gondolt. Leclerc kicsúszott és falnak ütközött, ezzel véget ért a nagy esélyes Ferraris Francia Nagydíja.

Verstappen esélyei ezzel megnőttek. Közben Sainz hiába menetelt előre, a safety car szakaszban történt tömeges kerékcsere során veszélyes kiengedés miatt 5 másodperces
büntetést kapott. Ennek ellenére egészen a harmadik helyig sikerült feltornáznia magát, amikor a csapat kihívta egy második boxkiállásra, ahonnan csak a 9. helyen tudott kijönni.
Ismét előzésekbe kezdett, azonban egy újabb safety caros szakasz megállásra kényszerítette.
Az újraindítás során az állandó csatában lévő Russelnek sikerült Perezt megelőznie és ezt a harmadik helyet egészen a futam végéig meg is őrizte.


A végső dobogós sorrend pedig Max Verstappen, Lewis Hamilton és George Russel lett.
A holland ezzel a győzelmével 63 pont előnnyel indulhat neki a szünet előtti utolsó hétvégének, a Magyar Nagydíjnak.