A Kleber abroncs gyártóra érdemes jobban odafigyelni

A Kleber Quadraxer2 az Auto Bilder szerint is kiváló abroncsnak bizonyult 2017-ben. Ma már az egyik legjobb abroncsnak számít a piacon, hiszen B minősítést ért el a nedves tapadás kategóriában. Nedves felületen akár 1,6 méterrel rövidebb fékutat is garantál, hiszen a forgásirányos mintázat, a V-alakú bordák és a csatornában található csúszda elemeknek köszönhetően nedves úton kiválóan teljesít.

Az előző Quadraxer abroncshoz képest egy teljes kategóriát ugrott a teszteken. Száraz felületeken is sokkal jobban megtapad, hiszen a száraz felületen mért féktávja 3,5 méterrel lett jobb, a sarkos vállkialakításnak köszönhetően.

A téli abroncsok közül a Krisalp HP3 az Adac teszten jó helyezést ért el, amelyet a havas felületen mutatott meggyőző teljesítményének köszönhet. Jeges úton a fékút mintegy 1 méterrel rövidült, hiszen az új futókeverék új és funkcionális elasztomereket tartalmaz. Az abroncs 3PMSF* és M+S** jelöléssel bír és a havas felületen biztonságosan közlekedhetünk vele a vízszintes lamelláknak köszönhetően.

Természetesen a nedves utakon is tökéletesen teljesít a B kategóriára javult abroncs, így a nedves úton mért fékút 2,2 méterrel lett rövidebb. Az abroncs csökkenti az aquaplanning kockázatát, hiszen a csúzda mintázati blokkok sokkal könnyebben vezetik el a vizet. Az ausztriai oponeo-nak köszönhetően egy bemutató videót is megtekinthetünk a Krisalp HP3-ról itt:

A Kleber természetesen biztonsági tippeket is ad a megfelelő abroncs kiválasztásához. Mindig olyan abroncsot érdemes választani, amely megfelel a törvényi szabályozásoknak és a gépjármű valamint Az abroncs gyártók előírásainak. Figyeljünk oda, hogy az azonos tengelyekre minden esetben ugyanolyan abroncsokat szereljünk fel, teherbírásnak, méretnek, mintázatnak megfelelően.

Ha használt abroncsokat szerelünk fel, akkor figyeljünk oda, hogy mindig azonosan kopott abroncsok kerüljenek fel egy-egy tengelyre. Soha ne vásároljunk olyan használt abroncsot, amelynek nem ismerjük az előéletét, hiszen nem tudhatjuk, hogy mennyi ideid, hol és milyen formában tárolták azokat.

Az ideiglenesen felhelyezett pótkerekeket soha nem szabad hosszabb ideig fent hagyni, azok lecseréléséről minél rövidebb időn belül gondoskodni kell, és soha nem szabad nagy sebességgel közlekedni velük, mert az balesetveszélyes.

Amennyiben csak két gumi cseréjére van lehetőségünk, úgy az új abroncsokat mindig hátra szereljük fel, hiszen így sokkal jobban irányítható a jármű. Az abroncsnyomásra hetente figyeljünk oda, hiszen a nem megfelelő nyomás csökkenti a biztonságos vezetést és a kerekek is sokkal jobban kopnak, ha nincsen meg a kellő értékű nyomás az abroncsokban. Ha hosszabb időre elutazunk és a gépjárművet a garázsban hagyjuk, akkor előtte mindig állítsuk be a kerekekben a megfelelő nyomást.

Hazatértünkkor az első legyen a nyomás ellenőrzése. Ha nyáron hagyjuk az utcán az autót, akkor gondoskodjunk arról is, hogy nagyon nagy UV sugárzás ne érje a gumikat. A gumicseréket, ha tehetjük, bízzuk szakemberre, hiszen balesetveszélyes lehet egy rosszul felszerelt abroncs, Gumi szereléskor a járművet mindig állítsuk le és rögzítsük megfelelően a balesetveszély elkerülése érdekében.