MAGYAR NARANCS: A VÁCI VÁROSVEZETÉS TILTAKOZIK A HÍDÉPÍTÉSI TERVEK ELLEN

Beismerte Vác balliberális vezetése, hogy teljes mértékben ellenzi az új Duna-híd megépítését – ezt a Magyar Narancsban leírtak is alátámasztják. A cikkben az áll: “a jelenlegi váci vezetés változatlanul elutasítja a tervet.” A cikket egyébként korábban csak a Magyar Narancs előfizetői olvashatták el teljes terjedelmében, de most Matkovich Ilona váci polgármester korábbi kenyéradója ingyenessé tette mindenki számára, “mert fontosnak tartják, hogy minél többen megismerkedjenek a tartalmával.”

A váci balliberális városvezetés szokásához híven, ismét minden erejével akadályoz egy kormányzati beruházást, ami Vác mellett az egész Dunakanyar mindennapjait könnyítené meg. 

Amellett, hogy biztonságosabbá válna a közlekedés, a híd új munkahelyeket vonzana a térségbe, így a minden nap Budapestre ingázó váciak helyben tudnának elhelyezkedni. Továbbá fellendítené a turizmust és hozzájárulna az ország gazdaságának erősödéséhez is, mivel a Duna mindkét partján jelentős ipari létesítmények működnek. 

Mint ismert, az új átkelő az M2-es autóutat a Szentendrei-szigeten keresztül kötné össze a 11-es főúttal. Az északi nyomvonalváltozatok között van olyan, amelyik Vác környékét is érintené, míg a déliek közül van, amelyik érintené a belvárost is kikerülve a Szentendrei-szigeti vízbázisok védőövezeteit. Ugyanis a hídfőt akár kialakíthatnák előnyösen a Vár lábánál, majd az Alsó Gombás-patak mentén elérhetné a 2. sz. főutat és annak igénybevételével az M2 autóúti csomópontot.

A szakértők által előkészített nyomvonal tervek, valamint az ezekből legalkalmasabbnak vélt északi és déli nyomvonalváltozat közül Vác baloldaldali vezetése egyiket sem fogadta el, folyamatosan tiltakoznak ellene. Még úgy is, hogy a vízbázis védőövezetei okán a kötött hídhelyek miatt nincs egyéb olyan alternatíva, ami kedvezőbb lenne.

“A jelenlegi váci vezetés változatlanul elutasítja a tervet” – írja a Magyar Narancs hozzátéve, hogy a “terveket már korábban megismerte az önkormányzat, és annak tartalmának több elemét megvalósíthatatlannak ítélte.” 

Az új híd szükségességét egyébként mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a három lehetséges nyomvonalon napi 8, 10 illetve 12 ezres járműforgalommal számolnak előzetesen a szakemberek.