Két daru is dolgozik a 143 éves Nyugati pályaudvar tetőszerkezetének bontásán

A Nyugati pályaudvaron folytatódik a rekonstrukció. Immár a második daru is üzembe állt a mintegy 8200 négyzetméteren megújuló tetőszerkezeten a folyamatos munka segítése érdekében. A vágánycsarnok tetőzetén a már folyamatban lévő első fázisban tervezett bontási műveleteket az ütemterv szerint előreláthatóan ősszel fejezik be.

Dolgoznak a daruk – Fotó: MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság

Társat kapott a korábban felállított toronydaru. A második, 46,2 méter horogmagasságú és 2,7 tonna teherbírású, WOLFF 262 SL típusú eszköz 70 méter hosszú gémmel rendelkezik.

A csarnok főtetejének deszkaborítása 25, a fémlemezek bontása 80, a felállványozott tető üveges részének a bontása pedig 50 százalékos készültségű jelenleg. Folyamatban van az acél tartószerkezetek tisztítása és a statikus felülvizsgálat, valamint elkezdődött a felső oldalbevilágítók üvegezésének bontása az Eiffel tér felől.

Az először munkába állt, TEREX-COMEDIL típusú (becenevén Zeppelin) toronydaru horogmagassága 36 méter; a gém 75 méter hatósugarú; teherbírása pedig 2,7 tonna. Az elmúlt hónapokban a csarnokba futó vágányok felsővezeték-hálózatát szerelték, és a csarnok előtt új, ideiglenes ütközőbakokat építettek be a 10-13. vágányok lezárására, hogy a külső sínpárok a felújítás alatt is használhatók legyenek a vonatforgalom számára. Megépült a csarnokban egy 70 ezer légköbméteres térállvány a csak állványról végezhető szakértői felmérések elvégzésére, továbbá egy 7000 négyzetméteres védőhálót is kialakítottak az utasok és a munkások védelme érdekében.

A Nyugati pályaudvar utascsarnokának több ütemű lezárása idején a december 7-ig tartó időszakra vonatkozó menetrendek és a részletes utastájékoztatás elérhető a www.mav.hu/nyugati oldalon.

***

KÖZLEKEDÉSI REND A NYUGATI PÁLYAUDVARHOZ KAPCSOLÓDÓ FELÚJÍTÁS IDEJÉN

A 143 éves Nyugati pályaudvar műszaki állapota és műemléki értékének megóvása, valamint a vasúti forgalomban való kiemelt szerepe miatt, halaszthatatlanná vált az épületegyüttes tetőszerkezetének mielőbbi rekonstrukciója. A MÁV állomásfejlesztési projektjének egyik kiemelt felújítása közé sorolt munka biztonságos végrehajtása érdekében a vasúttársaság május 8-tól december elejéig lezárja az utascsarnokot. A munkák ideje alatt a MÁV-START ideiglenes menetrendet vezet be, több vonatot más budapesti állomásra irányít, az alábbiak szerint.

A Nyugati pályaudvar gyalogos közlekedése a felújítás idején.

A felújítás idejére a Nyugati pályaudvar vágánycsarnokát lezárják az utasforgalom elől, így a vágányokat a Teréz körúti főbejárat helyett az Eiffel tér, valamint a bevásárlóközpont felőli oldalsó bejáratokon keresztül lehet megközelíteni. Az gyalogosok tájékoztatását a főbejáratnál kihelyezett nagyméretű molinókkal, valamint a pályaudvar területére elhelyezett 20 darab utastájékoztató táblákkal segítjük. A vasúttársaság kérésére a BKK is segíti az utasok tájékoztatását, valamennyi, a Nyugati pályaudvart érintő járaton hangos közleményben hívják fel a figyelmet a megváltozott közlekedési rendről.

MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság