A munka- és továbbtanulási lehetőségektől távol eső településekről középiskolába járó diákok 54 százaléka korai iskolaelhagyóvá válik – mondta György László, a Tanítsunk Magyarországért! program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos.
A fő probléma az, hogy a gyerekek 14 éves korukig egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán hagyják el településüket, ezért megpróbáltatást jelent számukra a rendszeres utazás és az új közösségbe való beilleszkedés – mutatott rá György László.
Hozzátette, jellemzően nincs olyan a gyermekek számára, akire számíthatnának, mert sok esetben a szüleik sem hagyták el településük határát. György László elmondta, a Tanítsunk Magyarországért! program mentorai éppen ebben próbálnak segíteni azzal, hogy megmutatják a gyermekeknek a “településen túli világ izgalmait”.
A mentorok feladata az, hogy feltérképezzék, miben tehetségesek a gyerekek, megértsék, mi foglalkoztatja őket, és inspirálják az általános iskolásokat, végigvezetve őket a kitűzött céljukhoz vezető úton.
A kormánybiztos közölte, az egyetemistáknak minden félévben le kell bonyolítaniuk két vállalatlátogatást és két iskolalátogatást, valamint meg kell szervezniük egy pályaorientációs programot is a szülők bevonásával.
A Tanítsunk Magyarországért! programban jelenleg 21 egyetem vesz részt, és 11 általános iskolában vannak jelen, ahol 1100 mentor 4700 mentorálttal foglalkozik.
György László kiemelte, a program célja az, hogy 2030-ra minden mai általános iskolás legalább szakmával rendelkezzen vagy továbbtanuljon, és elhelyezkedjen a munkaerőpiacon, hogy önmagát és családját is eltarthassa.