A JÖVŐ ÉV ELEJÉIG CSAK A FELSZÍNEN LEHET ELHAGYNI ÉS MEGKÖZELÍTENI A LEGTÖBB VÁGÁNYT A NYUGATI PÁLYAUDVARON

Szeptember 4-től teljes térfelszín alatti lezárás mellett zajlik a Nyugati pályaudvar felújítása keretében a keresztaluljáró rekonstrukciója és a peronlift cseréje.

A felújítás mostani szakaszában a Budapest-Vác-Szob és a Budapest-Veresegyház-Vác vonalakat is kiszolgáló 1-9. vágányokat a Ceglédi váróval, azaz a 14-17. vágányokkal összekötő keresztaluljárót várhatóan jövő év elejéig nem használhatják az utasok, ez idő alatt a kijelölt kerülő útvonalakon lehet közlekedni.

Mivel tehát a lezárás ideje alatt a vágányokat a felszínen, a csarnokon át lehet megközelíteni és elhagyni, ez pár perccel több időt vehet igénybe, amivel érdemes előre tervezni utazáskor.

Az aluljáróban lévő mosdó továbbra is üzemel, amely a (4-5. vágányokkal egyvonalban lévő) csomagmegőrzők melletti lépcső felől érhető el.

A lezárás időszaka alatt a 11-12. vágányok sem lesznek elérhetőek az aluljáróból, azok csak a Teréz körút felől közelíthetők meg.

A felújítás keretében az aluljáróban elvégzik az álmennyezet és padlóburkolat teljes cseréjét a lámpatestekkel, új elektromos hálózattal, vízelvezetőkkel együtt, továbbá megújul a falburkolat és az oldalajtók sora a régi lépcsőkkel együtt. A jelenleg használaton kívüli peronfelvonó cseréjét is elvégzik, így az aluljáró a pályaudvar területéről is elérhetővé válik akadálymentesen. Az új lift beépítéséhez szükséges tervezési munkálatok már megkezdődtek.

A keresztaluljáró felújítása és a peronlift cseréje a MÁV beruházásában, hazai költségvetési forrásból és az Európai Unió társfinanszírozásával a Széchenyi 2020 program
keretében valósul meg.