VÁC VEZETÉSE AZ ÚJ DUNA-HÍD MINDEGYIK VÁCI NYOMVONALÁT ELLENZI – ÚJABB KORMÁNYZATI BERUHÁZÁST FÚRTAK MEG MATKOVICHÉK

Nem tagadja Vác balliberális vezetése, hogy teljes mértékben ellenzi az új Duna-híd megépítését – ezt a Magyar Narancsban leírtak bizonyítják. A cikkben az áll: “a jelenlegi váci vezetés változatlanul elutasítja a tervet.” Tehát Matkovich Ilonáék szokásukhoz híven, ismét minden erejükkel akadályoznak egy kormányzati beruházást, ami Vác mellett az egész Dunakanyar mindennapjait könnyítené meg.

Matkovich Ilona ugyan hónapok óta azt színleli, hogy ő ezzel a város lakóinak érdekeit képviseli, de azt elfelejti, hogy milyen pozitív hozadékai lennének az új dunai átkelőnek. 

Amellett, hogy biztonságosabbá válna a közlekedés, a híd új munkahelyeket vonzana a térségbe, így a minden nap Budapestre ingázó váciak helyben tudnának elhelyezkedni. Továbbá fellendítené a turizmust és hozzájárulna az ország gazdaságának erősödéséhez is, mivel a Duna mindkét partján jelentős ipari létesítmények működnek. 

Mint ismert, a kormány 82 milliárd forintot biztosított 74 újabb gyorsforgalmi, főúti települési elkerülő, csomópont és hídfejlesztés előkészítésére, amelyek 3000 milliárd forint értékű közútfejlesztés alapjait teszik le. Ide tartozik az elmúlt években Vácig elért M2 folytatása az országhatárig és a váci Duna-híd is. Az új átkelő az M2-es autóutat a Szentendrei-szigeten keresztül kötné össze a 11-es főúttal. 

Pántya József, az Építési és Közlekedései Minisztérium útépítési beruházások támogatásáért felelős helyettes államtitkára korábban egy váci lakossági fórumon részletezte: a korábbi kilenc lehetséges nyomvonal közül mára hármat tartottak meg. A forgalmi és környezeti vonatkozások figyelembevételével ezek közül választanak majd ki egyet a tervezési munkafolyamat végén. 

Az északi nyomvonalváltozatok között van olyan, amelyik Vác környékét is érintené, míg a déliek közül van, amelyik érintené a belvárost is kikerülve a Szentendrei-szigeti vízbázisok védőövezeteit. Ugyanis a hídfőt akár kialakíthatnák előnyösen a Vár lábánál, majd az Alsó Gombás-patak mentén elérhetné a 2. sz. főutat és annak igénybevételével az M2 autóúti csomópontot.

A szakértők által előkészített nyomvonal tervek, valamint az ezekből legalkalmasabbnak vélt északi és déli nyomvonalváltozat közül Vác baloldaldali vezetése egyiket sem fogadta el, folyamatosan tiltakoznak ellene.

Még úgy is, hogy a vízbázis védőövezetei okán a kötött hídhelyek miatt nincs egyéb olyan alternatíva, ami kedvezőbb lenne.

“A jelenlegi váci vezetés változatlanul elutasítja a tervet” – írja a Magyar Narancs hozzátéve, hogy a “terveket már korábban megismerte az önkormányzat, és annak tartalmának több elemét megvalósíthatatlannak ítélte.”

Az új híd szükségességét egyébként mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a három lehetséges nyomvonalon napi 8, 10 illetve 12 ezres járműforgalommal számolnak előzetesen a szakemberek. 

Matkovich Ilona hivatalba lépése óta számos alkalommal fúrt már meg kormányzati beruházásokat.

Első intézkedéseinek egyike volt, hogy gondolkodás nélkül visszadobott ötmilliárd forintot, ami már megvolt egy multifunkciós sport- és rendezvényközpontra. Emellett nem fogadták el a kormányzati színháztámogatást, és pályázatok írásában sem jeleskednek, pedig az újabb és újabb fejlesztések a váciak életszínvonalát javítanák. A valóság az, hogy a Dunakanyar kisebb települései közül némelyik több sikeres TOP Plusz pályázatot könyvelhet el, mint Matkovichék.