Az első negyedév tapasztalatai továbbra is azt mutatják, hogy jól működik az új ügyeleti rendszer Pest vármegyében is az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szerint.
Az OMSZ közleményben azt írta, hogy a vármegye 21 ügyeleti ellátóhelyén február elseje óta már mintegy 25 ezer beteget láttak el a szakemberek, ebből 9 ezer gyermek, illetve 18 év alatti fiatal volt.
Kétezer beteg esetében elég volt a telefonos orvosi tanácsadás, 20 ezer beteget valamelyik ügyeleten, 3 ezer beteget pedig a saját otthonában vizsgáltak meg és láttak el az orvosok, mentőtisztek és kiterjesztett hatáskörű ápolók – tették hozzá.
Tájékoztatásuk szerint a jellemzően enyhébb egészségügyi problémákra az esetek közel 90 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, vagyis a beteget nem kellett további ellátásra szakintézménybe irányítani. Az átlagos forgalom a hétvégéken is óránként és ellátóhelyenként kevesebb mint két beteg volt, és a 25 ezer esetből mindössze 120 beteg állapota minősült súlyosnak.
A 1830-as központi ügyeleti telefonszám hívásfogadó rendszerében az átlagos várakozási idő Pest vármegyében kevesebb mint egy perc, a segítő telefonbeszélgetések átlagos időtartama 3 perc 20 másodperc volt.
Kiemelték, a működési és betegforgalmi adatokat a jövőben is folyamatosan elemzik annak érdekében, hogy a 1830-as hívásfogadó kapacitása és az ügyeleti ellátó helyek erőforrásai mindenkor megfeleljenek a betegek szükségleteinek.
A közlemény szerint nyáron az agglomerációban, nyaralóövezetekben tartózkodók számának növekedése várhatóan a háziorvosi ügyeletek betegforgalmában is érvényesül, ezért Tahitótfalun szezonális ügyeleti pontot, Szigetszentmiklóson időszakos gyermekügyeletet létesítenek.