OMSZ: JÓL MŰKÖDIK AZ ÜGYELETI RENDSZER PEST VÁRMEGYÉBEN

Az első negyedév tapasztalatai továbbra is azt mutatják, hogy jól működik az új ügyeleti rendszer Pest vármegyében is az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) szerint.

Az OMSZ közleményben azt írta, hogy a vármegye 21 ügyeleti ellátóhelyén február elseje óta már mintegy 25 ezer beteget láttak el a szakemberek, ebből 9 ezer gyermek, illetve 18 év alatti fiatal volt.

Kétezer beteg esetében elég volt a telefonos orvosi tanácsadás, 20 ezer beteget valamelyik ügyeleten, 3 ezer beteget pedig a saját otthonában vizsgáltak meg és láttak el az orvosok, mentőtisztek és kiterjesztett hatáskörű ápolók – tették hozzá.

Tájékoztatásuk szerint a jellemzően enyhébb egészségügyi problémákra az esetek közel 90 százalékában az ügyeleti ellátás megfelelő megoldást jelentett, vagyis a beteget nem kellett további ellátásra szakintézménybe irányítani. Az átlagos forgalom a hétvégéken is óránként és ellátóhelyenként kevesebb mint két beteg volt, és a 25 ezer esetből mindössze 120 beteg állapota minősült súlyosnak.

A 1830-as központi ügyeleti telefonszám hívásfogadó rendszerében az átlagos várakozási idő Pest vármegyében kevesebb mint egy perc, a segítő telefonbeszélgetések átlagos időtartama 3 perc 20 másodperc volt.

Kiemelték, a működési és betegforgalmi adatokat a jövőben is folyamatosan elemzik annak érdekében, hogy a 1830-as hívásfogadó kapacitása és az ügyeleti ellátó helyek erőforrásai mindenkor megfeleljenek a betegek szükségleteinek.

A közlemény szerint nyáron az agglomerációban, nyaralóövezetekben tartózkodók számának növekedése várhatóan a háziorvosi ügyeletek betegforgalmában is érvényesül, ezért Tahitótfalun szezonális ügyeleti pontot, Szigetszentmiklóson időszakos gyermekügyeletet létesítenek.