Többet ártanak, mint használnak a Kőhíd utcába telepített menetdinamikai küszöbök, ismertebb nevükön fekvőrendőrök az ott élők szerint. A Kőhíd utca lakói nevében Hájas Attila egy sajtóközleményt küldött szerkesztőségünknek, amit teljes terjedelmében, változtatás nélkül közlünk.
—
SAJTÓKÖZLEMÉNY
A Kőhíd utcai bukkanó megépítése óta hetek teltek már el, ami lehetőséget ad arra, hogy a tapasztalatainkból következtetéseket vonjunk le.
Aki követi az eseményeket, már bizonyára tudja, hogy
- a közlekedés csillapítására elsősorban a polgármester fiának elhíresült építkezése miatt lett szükség,
- a három bukkanó megdöbbentően magas, több mint 6 millió forintos számláját
azonban nem a polgármester fiának a cégére terhelték, hanem közpénzből fizették ki, - a döntéselőkészítés, a tervezés és a kivitelezés kolosszális hibáinak következtében a pazarló beruházás sokak szerint nem hogy biztonságosabbá, hanem sok szempontból még veszélyesebbé is tette a közlekedést.
Azt elmúlt hetek sajnos igazolták ezeket a félelmeket. A gyalogos közlekedés biztonságához elengedhetetlen járda, valamint a főúthoz való csatlakozást
áttekinthetővé tevő kanyarodó- és gyorsítósáv még mindig hiányzik. Ezek miatt több súlyos, balesetveszélyes helyzet is kialakult az elmúlt két hétben.
Például:
- a játszótérre vagy bevásárolni igyekvő kismamák még mindig az úttesten és annak pont azon a részén kénytelenek tolni a babakocsit, ahova a bukkanó a gépkocsikat tereli. Az egyik anyuka csak annak köszönheti az ütközés elkerülését, hogy babakocsistul gyorsan az árokba menekült a Matkovich-buktató által odaterelt vezető elől.
- A főút kereszteződésénél csak a szerencsén múlott, hogy a bukkanónál feltorlódott kocsisor végére szorult egyik autóba nem ütköztek bele a főúton meglehetősen lendületesen közlekedők.
Az önkormányzat persze hallgat, az elmúlt hetekben csak annyira tellett tőlük, hogy a helyiek tiltakozásán elhangzottaknak megfelelően útburkolati festéssel igyekeztek észrevehetőbbé tenni az akadályt. Ez a felfestés kissé átinthetőbbé teszi az önkormányzat által okozott káoszt, de közel sem szünteti meg a rendkívüli balesetveszélyt. Ehhez mielőbb legalább járda, valamint fel- és lehajtó sáv kell.
A lakók nevében: Hájas Attila
—