PARKOLÓSARCOLÁS KITERJESZTVE: SZEPTEMBERTŐL ÉLETBE LÉP AZ ÚJ RENDELET

A bevezető alatt szereplő fotó alapján felteszünk egy diszkrét kérdést olvasóinknak: Önök szerint mire szolgál majd ez a félkész kiállás, talapzat?

Lehet, hogy egy rugós dinoszaurusz-hinta kerül ide a kisgyerekek örömére? Esetleg egy új, kivilágítható monumentális szobor őakarnokságát, azaz Matkovich-polgármester asszonyságot, vagy épp a méltán nem országgyűlési képviselő Inotay Gergely alpolgármestert, esetleg a helyi Gyurcsányt, a harmadik számú alpolgármesternek kinevezett Ferjancsics László alakját mintázva? Netán egy kóbor parkolójegy automata?

A játék persze nem vicc, hiszen ahogy azt a városházára becsatolt lakájmédia vetíti, a szivárványos többség azért módosította – szeptember elejei hatályba léptetéssel – a parkolási rendeletet, mert valójában a nép kikövetelte, hogy még több utca és tér tartozzon bele a fizetős parkolási övezetbe (sic).

Ezzel szemben kiderült, hogy a körzet képviselője, Inotay alpolgármester állítólagos komoly szórólapos, internetes kérdezősködésére nagyjából három tucatnyi olyan válasz érkezett, hogy a kipécézett területeken bizony fizetőssé kell tenni a parkolást.

Több intézményvezetőt megkérdeztünk, hogy kaptak-e értesítést a tervről, kaptak-e lehetőséget az egyeztetésre, kéréseik, álláspontjuk kifejtésére, érintett tér- és utcabélieket is faggattunk, hogy bekopogott-e hozzájuk személyesen a képviselő, de az a helyzet, hogy a városvezetés nagyon vetít ebben az ügyben, bizonyos utcasarki megbeszéléseket emlegetnek – na de ez tényleg társadalmasítás, elvtársak?

Maguk nem ezt ígérték a fontos közügyek eldöntése kapcsán, maguk diktatórikusan irányítják a várost, maguk semmibe veszik az egyszerű emberek szavát.

De most térjünk vissza a tényekhez, ahhoz, hogy – mint a semmirevaló vac.hu írja – „a váci képviselő-testület korábbi rendeletmódosítása alapján szeptember 1-től módosul a váci parkolás rendszere. A módosításra azért került sor, mert a megnövekvő gépkocsiállomány fokozatosan megnehezítette az érintett területeken történő parkolást. A közterületeken ingyenesen és hosszú ideig várakozó autók szinte ellehetetlenítették az ott élők parkolását.”

Na ne már, tényleg, komolyan gondolják ezt az indoklást?

Az 1-es zóna a meglévő utcák mellett az alábbiakkal bővül: Ady Endre sétány Eszterházy utca és a Petróczy utca közötti szakasza, a József Attila sétány Petróczy utca és a Tímár utca közötti szakasza, a Géza király tér teljes közterülete, a Budapesti főút Konstantin tértől a Budapesti főút 36.-ig tartó szakasza.

A 2-es zóna a meglévő utcák mellett az alábbiakkal bővül: a Múzeum utca teljes szakasza, a Szent Miklós tér teljes közterülete, a Hattyú utca a Szent Miklós tértől a Kép utcáig.
A kibővített 1-es zóna területére érvénybe lép a minden év május 1-től szeptember 30-ig tartó „turisztikai időszak”. Ezen időszakon belül ebben a zónában – ünnepnapok kivételével – naponta 8 és 18 óra között kell a parkolásért fizetni.

A parkolási zónákban lakó magánszemélyek kedvezményes bérletet válthatnak. Az első gépjárműre a megváltástól számított 30 napig érvényes bérlet ára 3 ezer forint. A 365 napig érvényben lévő bérlet pedig 14.400 forintba kerül. Ugyanezen összegek a második járműre: 4 ezer, illetve 30 ezer forint.

Na, ezt kapják ki az érintett lakosok!

A képviselői teljesítőképesség szempontjából nagyon nem százas körzet parkolási kérdéseiben kérjük, forduljanak a fő felelősökhöz, Matkovich Ilonához, Inotay Gergelyhez, Fehér Zsolthoz, nekik nyújtsák be a számlát, nekik küldjék a köszönő (vagy másféle) leveleket!