A fehér kalapos technika

A Google algoritmusa több ezer jelet foglal magába, amikor meghatározza, hogy egy oldal hol helyezkedjen el a keresésben. Ha tudatában vagyunk, hogy mely faktorok a legjelentősebbek és ezáltal optimalizálunk, a mérleg jelentősen átbillenhet a siker irányába. A régi western filmekből is ismertek lehetnek a Black Hat és White Hat elnevezések, amelyek a keresőoptimalizálási szakkifejezések közé kerültek át.

A filmekben a rossz fiúk feketét viseltek, a jók értelemszerűen pedig fehéret. A SEO-t tekintve ez annyit jelent, hogy a Google irányelveit a fehér kalapos módszerek képviselik és tartják be, míg a fekete kalapos SEO tiltott eszközöket vesz igénybe. Utóbbiak használatát a keresőóriás jelentős büntetéssel sújthatja – oldalakat zuhanhatunk vissza a rangsorolási listán, ha ezekhez hozzányúlunk, vagy az adott honlap a keresési eredmények közül akár teljesen el is tűnhet. Ennek értelmében a White Hat, azaz fehér kalapos technikákat érdemes használnunk. A „mobile first” fontosságát kezdték el hirdetni, amikor a Google függő mobil frissítése előkerült, a „Mobilegeddon”.

Köztudatban maradt a név, de 2015. április 21-i frissítés nem okozott felfordulást, mint azt várták. Figyelmeztettek arra, hogy a mobil már nem csak a távoli jövőben létezik, akik pedig ezt figyelmen kívül hagyták, megfizették az árát. A Google figyelmeztet arra, hogy 2017. január 10. után azok az oldalak, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető a felhasználó számára, az átmenet során a mobil keresési eredményekből nem magas pozícióban jelennek majd meg. A mobile first index, a Google irányelve, ha az oldal nem mobilbarát, jelentős visszaesést generálhat majd a találati listákon.

Ez azokra a honlapokra igaz leginkább, ahol kifejezetten tolakodó közbeiktatott hirdetéseket használnak. A Search Console-ba belépve nézhetjük meg a Mobile Usability Report-ot, ha nem vagyunk biztosak abban, hogy az oldal megfelel-e a mobilbarát feltételeknek. A Google a mobil problémákat kiadja, majd kijavítja azokat. Figyelemmel kísérhetjük az AMP-t (Accelerated Mobile Pages), amely nyílt forrású kezdeményezés AMP HTML-en alapul, instant betöltést ígér, amely a mobil eszközöket tekintve valós előnyt jelenthet. Nem érdemes beállni a sorba az AMP használatával, amennyiben nem egy hírportállal rendelkezünk.