Drenkovics Balázsnál, az Ionart Animation & Film Studio VFX supervisoránál tettek látogatást még novemberben a boronkays diákok. Drenkovics tanár úr egykoron a Boronkay animációs osztályait vezette, de a későbbiekben óriási karriert futott be a játék- és filmiparban, hiszen olyan ismert filmekben is közreműködött, mint például: Avengers, Amerika kapitány, IronMan, White House Down és az Assassin’s Creed, Call of Duty című játékok filmelőzetesei. Az izgalmas látogatásról a cikket Zentai Napsugár, a Boronkay diákújságírója írta.
***
November 11-én Szilágyi Lajos tanár úr szervezésében az iskola fotószakkörének 14 tagja ellátogatott a budapesti Ionart Studióba.
Az Ionart Studio egy sokoldalú és nagyon családias cég. A VFX és az animáció a fő profiljuk. Reklámokban, játékfilmekben (game cinematics) és nagyjátékfilmekben egyaránt megtalálható a kezük munkája.
Drenkovics Balázs fogadott minket a kapunál, aki a házigazdánk és idegenvezetőnk is volt egyszemélyben.
Drenkovics Balázs a váci szakközépiskolájának tanulójaként különösen tehetségesnek mutatkozott a programozásból, amiben szép hazai sikereket is elért a különféle tanulmányi versenyeken. Később egyetemi tanulmányai szakirányaként mégsem a programozást, hanem a mérnök-közgazdaságot választotta, de hobbiként egyre többször a programozás egyik mellékágát, a számítógépes képi-, animációs szerkesztést gyakorolta, majd elvégzett egy pedagógus szakot, amellyel programozó és média tanárként helyezkedett el egykori alma materében, a váci Boronkayban. Drenkovics Balázs jelenleg az Ionart Animation & Film Studio-ban azt a speciális tudását kamatoztatja, amelyeket a kis „részecskék” valamint a merev testek digitális mozgásszimulációja terén szerzett.
Mikor beléptünk az épületbe, egy hatalmas ledfal fogadott minket. Ezt arra használják, hogy a zöldháttér helyett már a helyszínen a színészek mögé lehessen vetíteni az elképzelt hátteret és ezzel megkönnyítsék az utómunkát. Császár András és a QMBLed csapata izgalmas bemutatót tartottak nekünk róla és készséggel válaszoltak kérdéseinkre.
Balázs felkínálta a lehetőséget, hogy felpróbálhat valaki egy Motion Capture ruhát és én ugrottam is a lehetőségre. A ruhát egy sí aláöltözethez tudnám hasonlítani. Olyan felülete volt, hogy a tépőzár jól megragadhasson rajta, ezzel ragasztották rám az érzékelőket, amik kis bogyóknak néztek ki. Miután teljes harci díszben kimentem a ledfal elé, oda vetítették a digitális emberfigurát, ami lekövette a mozgásomat. Nagyon különleges élmény volt.
Ezután elkészült a kihagyhatatlan csoportkép a ledfal előtt egy hatalmas Boronkay logóval a hátunk mögött.
A kép elkészülése után felmentünk a munkatérbe. Itt két csoportra oszlottunk. Az egyik csoportnak Balázs tartott előadást az animációs film teljes gyártási folyamatáról, és arról, hogy mivel is foglalkozik a cég.
A másik csoport Seiner Károly vezetésével bevonult egy kisebb tárgyalóba, ahol Károly elmesélte és megmutatta nekünk, milyen eszközök könnyítik meg a munkájukat a fejlett technológiának köszönhetően.
Nagyon közvetlen és baráti hangulatban telt az idő. Szabadon kérdezhettünk, ha nem értettünk valamit, örömmel mutatták meg eddigi munkáikat. Meséltek személyes tapasztalataikról, a munkájuk előnyeiről és hátrányairól egyaránt. Az előadások végére átfogó képet kaptunk a VFX és az animáció készítés folyamatáról.
Végül egy közös pizzázás zárta a napot. A pizzázás közben kötetlen beszélgetés alakult ki köztünk és Balázs között, aki hajdan boronkays tanár volt.
Összességében egy különleges és informatív élmény volt az Ionart Studioban tett látogatásunk. Most már tudom, mennyi ember munkája áll egy-egy animációs film vagy filmes VFX mögött. Kiderült számomra, hogy a filmekben a lehetetlennek látszó dolgok nem varázslattal kerülnek a képernyőre, hanem egy hosszas munkafolyamaton mennek keresztül.
Zentai Napsugár
***
Drenkovics Balázs eddigi életművéről a Vasárnap.hu-n