A váci Apor Vilmos Katolikus Főiskola (AVKF) presztízsét nagyban növelik különböző konferenciáik is, amelyek között különösen kiemelkedő jelentőségű a roma konferencia, amelyet az idén már 14. alkalommal rendeztek meg.
Mint a Magyar Kurír című katolikus hírportál beszámolójában olvasható, a rendezvényt a főiskola hallgatója, Varga Borbála zenés műsora nyitotta meg, akit zongorán Báder Iván, a főiskola tanára és egyben a konferencia szakmai szervezője kísért. Gloviczki Zoltán rektor napindító gondolatait követően a délelőtt a plenáris előadásoké volt.
Elsőként a csepeli Burattino Általános és Középiskola mutatkozott be: Csapi Júlia igazgató és Marton András, az iskola tanára betekintést nyújtott sajátos segítő közösségük működésébe és az általuk alkalmazott módszerekbe. A budapesti Zöld Kakas Líceum képviseletében Braun József, a ferencvárosi intézményt fenntartó alapítvány elnöke az atipikus fiatalok tehetséggondozásához szükséges – és egyéni életszemléletükhöz alkalmazkodó – filozófia gondolatiságát fejtette ki.
A 20. kerületi TaNext Akadémia Szakgimnázium és Szakiskola történetének bemutatásával Győrfi Éva és Glashütter Melinda tanúsította, hogy egy önerőből kialakított magánintézmény tapasztalati módszertanra épülve hogyan tud működő közösséget teremteni. A Józsefvároshoz kötődő Kapocs Ifjúsági Önsegítő Szolgálat munkásságának bemutatása során Szabó András szakmai vezetőtől a résztvevők megtudhatták, hogy a környezeti sajátosságok ismerete hogyan járul hozzá a rászoruló fiatalok hatékony eléréséhez és segítéséhez.
A bagi BAGázs Közhasznú Egyesület példáján keresztül pedig Both Emőke a vidéki mélyszegénységi szegregátumokat mutatta be, amelyeknél a civil kezdeményezés létfontosságú a jól működő szociális háló kialakításához. A délutáni nyitott, interaktív kerekasztal-beszélgetésen a meghívott előadók Kállai Ernő jogász, az Apor főiskola főiskolai tanára, az MTA Kisebbségkutató Intézetének tudományos kutatója vezetésével megvitatták a közös problémákat és az összefogáson alapuló megoldási lehetőségeket. A konferenciát sokszínű kulturális bemutató zárta, amely során a művészetek valamely területén autodidakta módon tanuló tehetséges cigány/roma gyerekek mutatkoztak be.