A Nagyvállalatok Logisztikai Vezetőinek Klubja és a Piarista Kilátó Központ október 17-én már második alkalommal rendezte meg Élményalapú Oktatási Konferenciáját, az esemény ismét nagy siker volt, igen sok pedagógus és vállalati szakember kapcsolódott be a programba az ország minden részéből – a rendezvény fővédnökégét dr. Rétvári Bence, a térség országgyűlési képviselője vállalta.
A különféle területeken, így például a szakképzésben, felsőoktatásban tevékenykedő oktatók, illetve az ott képződő fiatalok megszólítására alkalmas innovációkat, programokat, eszközöket fejlesztő, alkalmazó intézményeknek, szervezeteknek, cégeknek szóló rendezvény célja, hogy évről-évre fóruma legyen ezen szereplők találkozásának, és lehetőséget biztosítson a kölcsönös élményalapú tudásátadásra és jó gyakorlatok megosztására.
A konferencián köszöntőt mondott dr. Varga-Bajusz Veronika, a Kulturális és Innovációs Minisztérium államtitkára is, aki így fogalmazott:
„A minisztérium nagy örömmel kapcsolódott a konferencia kezdeményezőihez, hiszen az esemény koncepciója találkozik azzal a szándékkal, amit mi magunk is képviselünk. A kormány az elmúlt években belevágott a felsőoktatás és a szakképzés megújításába, ennek értelmében született meg az a versenyképességi program, melynek keretében a megújult struktúrák lendületet tudnak venni. Hiszen az oktatási intézményeknek olyan környezet kell, amelyben megvalósíthatják elképzeléseiket, rugalmasan, teljesítmény-fókuszáltan működhetnek, versenyképesség, identitást őrző és erősítő közösségépítés jellemezhesse tevékenységüket.
Az elmúlt években növeltük az egyetemek vonzerejét, immár második éve több mint százezren nyertek felvételt a megújult magyar felsőoktatásba. Az eredmények pedig illeszkednek a magyar gazdaság igényeihez, hiszen minden második jelentkezőt műszaki, természettudományos, matematikai-informatikai vonalra vettek fel. A megújult magyar felsőoktatás láthatóan jól működik, és ez hatással van az egyetemek környezetére, és a hazai kisvállalkozói szférára is.
A szakképzés pedig a duális, gyakorlatközpontú képzés eredményeként teljesít jól, a szakképzésben résztvevő diákok részben a szakképzési centrumokban, részben az azokkal együttműködő gazdasági, ipari, piaci szereplőknél tanulnak. Az általános iskola elvégzése után az idén már tízből hat tanuló választotta a szakképzést, amely egyszerre biztosít szakmát, érettségit, majd továbbtanulási lehetőséget is a modern, megújult, flexibilis magyar felsőoktatásban.
A versenyképesség kérdése pedig nem pusztán gazdaságpolitikai szempont, hanem a társadalom egészének az elemi érdeke. »Ha elmondod, elfelejtem, ha megmutatod, megtanulom, ha kipróbálom, megértem.« Ez az az alapelv, amelynek mentén megújítottuk struktúráinkat, s ezen alapelv mentén szerveződnek az ilyen konferenciák is. Hiszen fontos, hogy az intézményeink és a gazdasági szféra szereplői párbeszédben legyenek, az együttgondolkodásnál, a tapasztalatcserénél, az élményalapú párbeszédnél, a jó gyakorlatok megosztásánál nincs jobb útja a fejlődésnek.
Mindannyiunk életében vannak nagy tanáregyéniségek, akiknek egész aurája, jelleme példaként lebeg a szemünk előtt, mennyivel másabb úgy tanulni, az ismereteinket bővíteni, ha az egyúttal élményt jelent, ennél nem lehet maradandóbb tudásra szert tenni.”