EGY KÉRDŐÍV KITÖLTÉSÉVEL BÁRKI HOZZÁJÁRULHAT A KERÉKPÁR-KÖZLEKEDÉSI STRATÉGIA ALAKÍTÁSÁHOZ

Az önkormányzat égisze alatt ténykedő kerékpáros munkacsoport lakossági felmérést készít a lakók közlekedéssel kapcsolatos szokásairól, az igények kifejezésére is lehetőséget adó „városi konzultáció” fő csatlakozási lehetősége egy kérdőív kitöltése, aminek határideje október 30-a.


Hirdetés


A „Hogyan fejlődhetne a közlekedés Vácon?” című online kérdőív nyilvánosságba fürösztésével a szervezők célja, hogy az illetékesek jobban megismerjék a Vácon közlekedők szokásait és igényeit, a beérkező értékes információk állítólag alapul szolgálnak majd a későbbi fejlesztésekhez.

Vác Város Önkormányzata a közlekedési koncepcióval összefüggésben 2024-ben (el)készíti a város kerékpárforgalmi hálózati tervét, e tervezés a város összes útját vizsgálja, és nem csak a kerékpározás, hanem az általános élhetőség, a közlekedés biztonsága szempontjából is.

Az online kérdőív kitöltése anonim, és 15-20 percet vesz igénybe.

A kezdeményezők így promotálják a színvallás és véleményformálás, igénylistázás lehetőségét: „A kérdőívezés akkor ad pontos képet, ha minél többen kitöltjük, akik Vácon élünk, ide járunk dolgozni, vagy bármi egyéb okból kötődünk a városhoz, például azok is, akik egyáltalán nem kerékpároznak. Kérjük, ajánlja ismerősei figyelmébe is a kérdőív kitöltését, 14 éves kortól mindenkinek a véleményére kíváncsiak vagyunk!”

A vállalkozó-válaszoló kedvű polgároktól a kérdőív rákérdez lakó- és tartózkodási helyükre, vagy ha nem váci lakosok, akkor azokra a helyekre, ahol leggyakrabban tartózkodnak Vácon. Aztán ezek a kérdések sorjáznak: Mi köti Váchoz? Mi a véleménye a közlekedésbiztonságról Vácon? Milyen közlekedési eszközöket, milyen távolságra (km) vesz igénybe a munkába járása/iskolába történő eljutása során?…

VO-komment

Általánosságban örülhet a helyi nép, hogy a városvezetés egyáltalán bármire is rákérdez tőlük, különösen miután Matkovich Ilona polgármester őakarnokságáék egyre csak szapulják például a nemzeti konzultációkat (is) a kormány részéről.

Pár konkrétum bicikli-nyeregből:

  • Jó lenne kijavítani a Naszály úton az autósávokon felfestett, kerékpáron közlekedőkre figyelmeztető sárga jeleket, egyáltalán tisztázni, hol ildomos itt tekerniük a kerekeseknek, a járdán-e, avagy a gépjárművek között-mellett?
  • Hiába, hogy MÁV-VOLÁN területek, el kellene érni, hogy több, a drótszamarak lezárására alkalmas tároló legyen a vasúti- és a buszpályaudvarnál.
  • Intézkedni illenék a feleslegesen helyet foglaló, jól láthatóan kidobott csotrogányok elszállításáról, csúf rozsdafoltok ezek is a város összképén.
  • A közterület-felügyelők, parkolóőrök feladatába kellene sorolni, hogy ne csak a parkolói bírságok kiszabását tekintsék kiemelt küldetésüknek, de adott esetben intézkedjenek akkor is, ha nyilvánvaló biciklitolvajló akcióra ébrednek rá úton-útfélen fényes nappal vagy épp esti őrjáratban.