SZENZÁCIÓS KÓRUSZENEI ELŐADÁS A ZENEISKOLÁBAN AMERIKAI KÖZREMŰKÖDÉSSEL

Kizárólag a Vox Humana Énekkar – modern kifejezéssel élve – erős kapcsolati tőkéjének köszönhetően világszínvonalú kóruszenei koncertélményben lehetett része a közönségnek hétfőn este a zeneiskolában, ha lennének klasszikus csillárok az intézmény nagytermében, bizonyára még azokon is lógtak volna páran a dugig telt széksorok fölött, hogy meghallgassák a házigazdák és az Egyesült Államokból érkezett Salt Lake Vocal Artists közös műsorát.

Mint a koncert bevezetéseként elhangzott, a Vox Humana és a Utah állam egyik fő előadóművészeti reprezentánsának számító kórus kapcsolata nagyjából fél évtizedes múltra tekint vissza, a váci énekkar egy franciaországi kóruszenei fesztiválon, mesterkurzuson került kapcsolatba az amerikai kórus művészeti vezetőjével, karnagyával, Dr. Brady Allred professzorral, akivel csaknem egy héten át gyakoroltak együtt akkor és ott, Besançon-ban.

A Salt Lake Vocal Artists valójában egy számos alkotó- és előadó közösséget összefogó művészeti bázis egyik kiemelkedő tagja, alig pár év leforgása alatt világhírűvé váltak, rengeteget koncerteznek világszerte, s számos kiemelkedő kortárs zeneszerzővel vannak szoros munkakapcsolatban, így kértek már művet például a magyar Orbán Györgytől is.

A hétfői koncert első felében a Vox Humana ajándékozta meg a hallgatóságot egy tartalmas műsorblokkal, aztán következtek az amerikai vendégek, akik spirituálé darabokat, klasszikus egyházzenei kórusműveket ugyanúgy előadtak, mint közismert jazz számokat vagy épp vadnyugati népdalokat kórus átiratban – nem egy műsorszám esetében sodró dramatizálással.

Legvégül pedig természetesen egy közös fellépés zárta a programot, ezen kórusmű előadását az a momentum is még különlegesebbé tette, hogy a Vox Humana karnagya, Sándor Bence beállt az övéi közé, hogy szólamvezetőként ő is kieressze a hangját Allred mester intéseire.