TOVÁBB SZÉPÜLT A KILÁTÁS A VÁC-ALSÓVÁROS VASÚTI MEGÁLLÓHELYEN

Egyre szebb a kilátás a Vác-Alsóváros vasúti megállóhelyen – írtuk volt február elején annak kapcsán, hogy padok és hulladékgyűjtők kihelyezésén túlmenően már még látványosabb jelei is mutatkoznak a felújításnak az új utasbeállók kihelyezesének előkészítésével, a korszerű utastájékoztatási eszközök felállításának munkafázisával.

Nos, azóta már szinte az összes új utasbeálló elkészült, használatba is vették azokat az utasok.

A MÁV Zrt.-nek a legforgalmasabb megállókat érintő, 2019-ben indult „50 megújuló állomás” programja keretében 2021-ben 10 helyszínen fejeződtek be karbantartási és felújítási munkálatok, 3 helyszínen 100 P+R és 26 helyszínen 1298 B+R parkoló épült összesen.
A munkálatok során térségünkben 2021-ben Sződ-Sződliget megállóhelyen felújították a felvételi épületet, megszépült a homlokzat és megújult az utasváró is, a peronokon az aszfaltburkolat javítása mellett új padokat, hulladékgyűjtőket helyeztek ki, a gyalogos aluljáró felújításának részeként a lépcsőket is kijavították, továbbá a gyalogos aluljáró világításának felújítása is megtörtént.

Ferihegy, Rákoskert, Rákospalota-Kertváros, Vác-Alsóváros, Vicziántelep megállóhelyeken a peronokon számos új padot és hulladékgyűjtőt helyeztek el, valamint új biztonságtechnikai rendszert építettek ki. Rákospalota-Kertvárosban továbbá a peront is felújították, Vác-Alsóvároson a betonkerítés festése és az aluljárói lépcső tetőfedése is elkészült, Vicziántelepen a helyenként megsüllyedt térburkolat javítását is elvégezték és új típusú utasbeállókat telepítettek.

A tervezetten 2023-ig tartó program keretében értelemszerűen 2022-ben is tovább folytatódnak a karbantartási munkálatok. Rákospalota-Kertvárosban zajlik az utasbeálló kiépítése, Nagymaros-Visegrádon és Szobon pedig folyamatban van a felvételi épület felújítása, ezeket tervezetten szintén befejezik még ebben az évben, továbbá Felsőgödön 60 kerékpártárolót létesítenek.

Ahogy a Vác-Alsóváros vasúti megállóhely ütemtervbe vett, és már jóval több mint félkész felújítása kapcsán korábban is megjegyeztük, ezúttal is fontosnak tartjuk hangsúlyozni: a fejlesztésben az önkormányzatnak nincs szerepe, az központi beruházásban, egészen pontosan az állami vasúttársaságnak köszönhetően valósulhat meg.

Ribáry Zoltán