A Budapest–Vác–Szob vonalon, a Dömösi átkelésnél megkezdődött a június közepi heves esőzések következtében megrongálódott támfal helyreállítása. A sárlavina miatt károsodott vasúti töltés helyreállítását a jóváhagyott műszaki tervek alapján a MÁV leányvállalata, a MÁV FKG Kft. végzi.
A munkavégzés a közút és a vasút közötti károsodott, korábban ideiglenesen helyreállított töltés bontásával és megtisztításával indult meg augusztus 25-én reggel. Az akadályt jelentő tuskókat és gyökérzetet géppel szedik ki a talajból. A támfalas szakaszoknál – két támfal is épül – a tervek szerint párhuzamosan alakítják ki a falat, a vízelvezetőket és a rézsűt. Geocellás rézsűvédelem készül, ami egy speciális felület a föld felső rétegén elhelyezve, a műanyagszövethálót humusszal töltik ki. Új kábelcsatornát is kell építeni a geocellák elkészülte után.
A helyreállítás során a vasúti töltést a töltésrézsű rétegenkénti tömörítésével erősítik meg. A töltés helyreállítása mellett a még sárral szennyezett bal vágány megtisztítását, a vonatforgalom megindulásához szükséges pályahelyreállítási feladatokat is elvégzik. A munkában több speciális munkagép vesz részt. A munkálatok 250 millió forintba kerülnek, a vasúti forgalom várhatóan novemberben indulhat meg.
A június közepi esőzés után egy ideig mindkét vágányon szünetelt a vonatközlekedés, majd július 13-án Nagymaros és Szob között a Szent Mihály-hegyhez közelebbi vágányon – 40 km/h-s sebességkorlátozással – megindulhatott a vonatközlekedés. A vonatok módosított menetrend szerint közlekednek továbbra is a Budapest–Vác–Szob vonalon. Néhány vonat helyett közlekednek pótlóbuszok Nagymaros és Szob között.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság