Vác Online

KERESÉS

Elismerés

Média-díjban részesítette kollégánkat a PMRFK!

Támogatók:

Médiapartner:

CÉGINFÓ
HÍREK
Aktuális | Események | Térségi hírek | Kultúra | Egyház | Sport | Oktatás | Kék hírek | Látszódj VELÜNK! 2019

Szaddam nyaralóját is látták a váci evangélikusok Nyomtatás E-mail
A Váci Evangélikus Gyülekezetből mintegy harminc fő tett látogatást a finnországi Järvenpääben. A csoporttal utaztak az ifjúsági színjátszó kör fiataljai is. Az augusztus 22-e és 27-e között tartott látogatásról a gyülekezet honlapján, a www.vac.lutheran.hu-n olvasható élménybeszámoló, amelyet az alábbiakban közlünk.

“A pénteki repülőút után, kora őszi idő fogadott Helsinkiben. Mintegy fél órás autóbusz út vár ránk. Megismerkedtünk a vendéglátó családokkal. Ezzel kezdetét vette a Järvenpää-i látogatás. Este a tóparton sétáltunk. Szombaton “családi nap” következett. Mindenki a házigazdája által szervezett kiránduláson és programon vett részt. Voltak, akik Délnek vették az irányt és a finn-öböl szigetvilágát ismergették motorcsónakból, vagy túrakajakokból. Mások Észak felé indultak és Tampere környékét járták be. Eközben a gyülekezet lelkésze finn-magyar nyelvű temetési istentiszteleten szolgált. Järvenpääben élő magyar származású család gyászában anyanyelven szólalhatott meg Isten vigasztaló igéje. Így vettünk búcsút Krisztusba vetett reménységgel Első Józseftől. A csoport vasárnap az istentiszteleten találkozott újra. Együtt voltunk a finnekkel. Az igehirdetés szolgálatát Detre János lelkész végezte. Az istentiszteletet követően a gyülekezeti házban találkozhattunk a korábban Magyarországon és Vácott járt ismerősökkel, akik kedvesen érdeklődtek az otthon maradt volt vendéglátóikról. Örömmel elevenítették fel az élményeiket. Sok-sok üdvözletet hoztunk magunkkal. Délután a Kerävanjärvi nevű tó partján található gyülekezeti táborba vittek a vendéglátóink. Közös ebéd után finn és magyar népdalokat, egyházi ifjúsági gitáros énekeket énekeltünk. Vendéglátóink felfűtötték a tóparti szaunát. Szinte mindenki megmártózott a hideg vizű tóban is. Hétfőn a táborban voltunk. Kirándultunk a tó körül. Testközelből ismerkedtünk Finnország földrajzával és természeti jellegzetességeivel. Kedden Helsinkibe kirándultunk. Jártunk a Sziklatemplomban, a Sibelius emlékműnél, a Dómnál, a piacon és a kikötőben. Vendéglátóink kibérelték a Viktória nevű hajót. Miközben a szigeteket kerülgettük, finom ebédet kaptunk. Láttuk Szaddam volt iraki elnök tengerparti nyaralóját. Érdekes látvány volt az egyik villa beállójában parkoló magánrepülőgép. A hajóról igyekeznünk kellett, mert kezdődött az ifjúsági istentisztelet. Közel 250 (15-16 éves) finn fiatal volt együtt. Ők az idén nyáron konfirmáltak. Fiataljaink gitárral, zongorával, fuvolákkal kísért éneke nagy elismerést aratott. A felnőttek részt vettek az egyházközség képviselőtestületének ülésén. Közös kávézás után a lelkészünk köszöntötte a megjelenteket és megtartotta a tanácskozás nyitó áhítatát. A vacsora a tóparton álló Veteránházban volt. Innen a fiatalok városi sétára, a felnőttek templomi orgonakoncertre indultak. Szerdán reggel a városházán fogadtak bennünket. A képviselő-testület elnökének köszöntése után a művészeti vezető kalauzolt. Ezután már csak a búcsúebéd volt hátra és indultunk a repülőtérre.“