Vác Online



KERESÉS

Támogatók:
 
Zollner Elektronik AG

BioTechUSA



Barna Party Lovarda

Barna Party Kisvendéglő - Verőce

Keresőoptimalizálás

Toperini Ipari Park
 

Médiapartner:
 
 

CÉGINFÓ
HÍREK
MOZI MÁNIA
APRÓ
AUTÓ
VENDÉGLÁTÁS
RECEPT-TÚRA
Aktuális | Események | Térségi hírek | Kultúra | Egyház | Sport | Oktatás | Kék hírek | Zöld pont | Egészség | Sztár világ | Világjáró | Pénzügy | Roland Garros '12 | Szépség | Árvíz 2013 | Választás 2014 | A fejlődés útja | Marketing | Így készül az Á. V. H. film | EUalkatresz.hu

 
Mennyit tudunk a zöldségekről? Nyomtatás E-mail
2018. febr. 07.
Az egészséges táplálkozásnak fontos pillérét képezik a zöldségek, ezért tisztában kell lenni azzal, hogy mennyit érdemes naponta magunkhoz venni ezekből a növényi nyersanyagokból. Fontos a változatosság is, nézzük miért!



Zöldség kisokos

Sokféle formában kerülhetnek asztalunkra zöldségfélék, helyet kapva minden étkezésben. A bőséges zöldségfogyasztásnak nagy jelentősége van az egészséges étrendben. „A zöldségfélékben gazdag táplálkozás a hazánkban vezető haláloknak számító szív-érrendszeri, valamint daganatos megbetegedések megelőzésének egyik sarkalatos pontja” – idézzük a Nestlé dietetikusát.
Lényeges, hogy minél többet, de naponta legalább háromszor – főétkezések során mindig, reggelire, ebédre, vacsorára –, változatosan együnk zöldségféléket, lehetőleg az idénynek megfelelően. Napi zöldség és gyümölcsfogyasztásunk összesen legalább fél kilogramm legyen.

A zöldségekben rejlő lehetőségek

A zöldségnövények fogalmát nem egyszerű pontosan körülhatárolni, hiszen hazai viszonylatban is több mint 40 faj eltérő biológiai sajátosságait, tápanyagértékeit, felhasználását kell mindehhez figyelembe venni. Elmondható azonban, hogy a burgonya, kukorica és a hüvelyesek (borsó, bab, lencse, szója) kivételével általában kis energiatartalmúak.  Fehérje- és zsiradéktartalmuk többnyire nem jelentős. A száraz hüvelyesek viszont a zöldségfélékkel összehasonlítva jelentősebb mennyiségben tartalmaznak fehérjét és szénhidrátot.

Pár érv a zöldségek mellett

A zöldpaprika C-vitamin tartalma segítheti testünk fertőzések elleni védekezését, a vas felszívódását. A sárgarépa, sütőtök a szem és a bőr egészségét, a csontok fejlődését befolyásoló A-vitamin előanyagát, karotinoidokat tartalmaz nagyobb mennyiségben. A vérképzéshez és a magzati fejlődési rendellenességek kivédéséhez elengedhetetlen folát bőségesen megtalálható a spenótban, bimbós kelben.


A sejtjeink működéséhez nélkülözhetetlen ásványi anyagok közül kiemelkedő a zöldségfélék káliumtartalma. Magnéziumban gazdag a cékla, sóska, zellergumó. A brokkoli, sóska, spenót és a száraz hüvelyesek kalciumtartalma azok számára bír különös jelentőséggel, akik nem fogyaszthatják a legjobban hasznosuló kalciumforrásnak tekintett tejet, illetve tejtermékeket.
Megosztás
 




 




The Red Rouge ...az örök divat!

Hekk terasz

ECO fabrikett VÁC


The Red Rouge ...az örök divat!


APRÓK

KÖZÉRDEKŰ

Mi Újság?

Írja meg,
s mi hírbe hozzuk!

Ha tud bármilyen
történésről, amiről
mi nem értesültünk
írja meg nekünk!

Hírmondó e-mail





   Beállítás kezdőlapnak |  Hozzáadás a kedvencekhez |  A lap tetejére  
   Impresszum |  Médiaajánlat |  Jogokról |  Adatkezelésről |  Chat szabályzat