Vác Online



KERESÉS

Elismerés
 
 Média-díjban részesítette kollégánkat a PMRFK!
 

Támogatók:
 
Zollner Elektronik AG

BioTechUSA

hitelmindenkinek.hu





Barna Party Lovarda

Barna Party Kisvendéglő - Verőce

Keresőoptimalizálás

Toperini Ipari Park
 

Médiapartner:
 
 

CÉGINFÓ
HÍREK
MoziShop
APRÓ
AUTÓ
VENDÉGLÁTÁS
RECEPT-TÚRA
Aktuális | Események | Térségi hírek | Kultúra | Egyház | Sport | Oktatás | Kék hírek | Zöld pont | Egészség | Sztár világ | Világjáró | Pénzügy | Roland Garros '12 | Szépség | Árvíz 2013 | Választás 2014 | A fejlődés útja | Így készült az Á. V. H. film | EUalkatresz.hu | Látszódj VELÜNK! 2018

 
Megújul a Budapest-Veresegyház-Vác elővárosi vasútvonal Nyomtatás E-mail
Folynak az előkészületek a fővárosi elővárosi vasútvonalak fejlesztésére és a hozzájuk kapcsolódó kiegészítő beruházások megvalósítására. Ezek között korszerűsítik a Budapest –Veresegyház–Vác vasúti pályát is. A felújítási munkálatok előkészítési költségeit nagyrészt az Európai Regionális Fejlesztési Alap fedezi.

Hitelmindenkinek.hu - Hitel gyorsan


A vasúti infrastruktúra fejlesztésének kiemelt stratégiai célja a városi és elővárosi közösségi közlekedés szolgáltatásainak javítása, szerepének növelése Budapest és agglomerációjának kapcsolatában. Szükség van egyrészt a meglévő vonalak és létesítmények korszerűsítésére és bővítésére, másrészt a ráhordási létesítmények (P+R, B+R parkoló stb.) kialakítására, fejlesztésére.

Az elővárosi vasúthálózat fejlesztését szolgáló projektek előkészítése már zajlik. A munkálatok egyebek mellett a 71-es számú Budapest (Rákospalota-Újpest) – Veresegyház – Vác (kizárva) vasútvonalszakasz korszerűsítésére, valamint a vasútállomásokra történő ráhordás (P+R parkolók, kerékpártárolók, autóbuszmegállók) feltételeinek kialakítására is kiterjednek. A vasútvonalon naponta átlagosan 52 személyvonat közlekedik, a teherforgalom jelentéktelen. A vonatokon naponta átlagosan 11-12 ezer utas utazik.

A tervezett beruházás során teljes körűen korszerűsítik a Rákospalota-Újpest – Veresegyház – Vác vasútvonal pálya-infrastruktúráját (így többek között a vasúti pályát, a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlési rendszert is). A jelenlegi óránként 60 kilométeres sebességet egyes szakaszokon 80–100 kilométerre növelik, aminek nyomán a menetidő Budapest és Vác között mintegy 20 perccel csökken. A kapacitáshiány és a zavarérzékenység enyhítésére több helyen második vágány létesül.

Az utasforgalmi helyeken korszerű, 160 méter hosszú, 55 cm magas, a korszerű járművek padlószintjével megegyező magasságú peronok épülnek szintbeni megközelítéssel. Az utasforgalmi létesítmények akadálymentes kivitelben készülnek, az utastájékoztatást teljes körűen kiépítik. Egyes nagy forgalmat lebonyolító, balesetveszélyes szintbeni közúti-vasúti keresztezések helyett külön szintű keresztezéseket alakítanak ki. A vasúti utasforgalmi helyek jobb megközelíthetősége érdekében az állomásokon és megállóhelyeken új P+R parkolókat és kerékpártárolókat, egyes helyeken autóbuszmegállókat, illetve buszfordulókat hoznak létre.

„A fejlesztés célja a korszerű elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése mellett a közúti közlekedés fenntarthatóságának biztosítása is” – hívja fel a figyelmet Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. A kialakított P+R parkolók jó rácsatlakozást, tervezhetőbb utazást, gyorsabb és kiszámíthatóbb közlekedést biztosítanak. „Mérséklődik a bevezető utak forgalma, csökken a környezeti kár, gyengül a belvárosokra nehezedő forgalmi terhelés, javulnak a munkahelyekhez való hozzáférés esélyei is” – sorolja a kommunikációs szakember.

A megvalósíthatósági tanulmány elkészült, az örökségvédelmi és környezeti hatásvizsgálatok egy része ugyancsak, más részük előkészületben, illetve folyamatban van. Jelenleg az engedélyezési tervek készítése zajlik, az engedélyek beszerzése, továbbá a kiviteli- és tendertervek elkészítése ezeket követi. A tervezést a VITECO Kft. és a FŐMTERV Zrt. alkotta konzorcium végzi, a tendertervek jóváhagyásának határideje 2012. április második fele.

A beruházás előkészítési munkálatai más projektekkel együtt folynak, ezek előkészítésére a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretén belül összesen mintegy bruttó 4,8 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alapból finanszírozzák.

Megosztás
 




 








Oregmorgo


APRÓK

KÖZÉRDEKŰ

Mi Újság?

Írja meg,
s mi hírbe hozzuk!

Ha tud bármilyen
történésről, amiről
mi nem értesültünk
írja meg nekünk!

Hírmondó e-mail


Váci Egyházmegye Hírek Programok TV / Videó Miserend



   Beállítás kezdőlapnak |  Hozzáadás a kedvencekhez |  A lap tetejére  
   Impresszum |  Médiaajánlat |  Jogokról |  Adatkezelésről |  Chat szabályzat