Vác Online



KERESÉS

Elismerés
 
 Média-díjban részesítette kollégánkat a PMRFK!
 

Támogatók:
 
Zollner Elektronik AG

BioTechUSA

hitelmindenkinek.hu





Barna Party Lovarda

Barna Party Kisvendéglő - Verőce

Keresőoptimalizálás

Toperini Ipari Park
 

Médiapartner:
 
 

CÉGINFÓ
HÍREK
Aktuális | Események | Térségi hírek | Kultúra | Egyház | Sport | Oktatás | Kék hírek | Látszódj VELÜNK! 2019

 
Ismét a mélygarázs-ügyről, ahogy a beruházó látja Nyomtatás E-mail
Honlapunkon a közelmúltban jelent meg Tomori Pál városi képviselő írása, amely a váci Piac utcába tervezett mélygarázzsal foglalkozott. Az írásra a meglehetősen költséges beruházást végző társaság, a Váci Központi Parkoló Beruházó Kft. gazdasági vezetője, Slosár Gábor reflektált. A gazdasági vezető írása egy volt városi képviselő közvetítésével jutott el szerkesztőségünkhöz - az alábbiakban teljes terjedelmében közöljük.


Szerkesztőségünk a továbbiakban is várja a beruházás megvalósítása mellett és az ellen érvelő írásokat, észrevételeket a tervezett mélygarázzsal kapcsolatban az Az email cím védve van a spam botoktól, a megtekintéséhez a JavaScript bekapcsolása szükséges   címen.


Íme Slosár Gábor írása, amelyet teljes terjedelmében leközlünk.

Tisztelt Képviselő Úr!

Hivatkozással a VácOnline internetes oldalon nyilvánosságra hozott közleményére, a váci mélygarázs projekttel kapcsolatban az alábbiakat kívánom az Ön tudomására hozni.

Ismert, hogy az utóbbi években a magyar háztartások tulajdonában álló gépjárművek száma megtöbbszöröződött. Az elkövetkező években ez a szám tovább fog emelkedni, és az előrejelzések szerint húsz éven belül a magyar háztartások többségében nem is egy, hanem két gépjárművet fognak tartani. A növekvő gépjármű-mennyiség és forgalom, valamint a közlekedés-szervezés kérdése minden települést nagy kihívások elé állít. Vác városa is közlekedési problémákkal és parkolási nehézségekkel küzd, és ezért szükséges a mélygarázs megépítése. A beruházással a belváros zsúfoltsága is csökkenhet, valamint a város is élhetőbbé válik, ezért a Tisztelt Képviselő Úrnak a beruházással kapcsolatosan tett állításait a következők szerint szeretném pontosítani:

A belvárosban rendelkezésre álló parkolóhelyek száma a Március 15. tér átépítésével kilencvenhat férőhellyel csökkent, és a parkolóhelyek száma az Eszterházy utca - Széchenyi utca gyalogos utcaszakasz kialakításakor további körülbeéül húsz férőhellyel fog csökkenni. A volt „csirkepiac” területén összesen kilencvenöt fizető parkolóhely található, amelyek a tér városrendezési szempontból szükséges rendezésekor megszüntetésre kerülnek. Az így megszűnő parkoló-kapacitás biztosítása érdekében fontos a Piac tér alatti parkológarázs építése, amelynek kapacitása több, mint háromszorosa (pontosan 3,36 szorosa) lesz a Piac téri fizető parkolóhelyek jelenlegi számának. Jelenleg a parkolási helyzet katasztrofális, az autók több kört is megtesznek parkolóhelyet keresve, ezzel további forgalmat generálnak, és a szükségesnél jobban is szennyezik a környezetet. Mindezek alapján a mélygarázs megépítése a város fejlődése szempontjából elengedhetetlen. A város tovább folytatja a Főtér- Főutca programot, amely alapján Vác belvárosa teljes mértékben megújul. Ez a mélygarázs a fenti program megvalósításának a nélkülözhetetlen része, úgy hogy azt a város helyett egy befektető valósítja meg.

Ha a jelenlegi parkolóhelyekkel elérhető ötvenöt-millió forint árbevételt megszorozzuk ezzel a számmal, 185.300.000 forint árbevételt kapunk. Az anyagban szereplő 250.100.000 forint a Tisztelt Képviselő Úr állításával ellentétben nem a tervezett nyereségre, hanem a tervezett árbevételre vonatkozik.

A mintegy hatvanmillió forint árbevétel-többlet a kiegészítő bevételekből érhető el. Kiegészítő bevételként jöhet számításba például kézi autómosó üzemeltetése, valamint a kedvezményes (6-8 órás időtartamra) napi és éjszakai bérletek árusítása. Napi bérlettel a tervezett árbevétel meghatározásánál nem számoltunk, de ennek áraként a kialakult gyakorlat szerint a napi parkolási óradíj nyolc-tízszeresét szokták tekinteni. Esetünkben ez azt jelenti, hogy a napi bérlet mértéke 2.240 forint és 2.800 forint között reális, de szintén megfontolandó a kedvezményes nappali (8 órás) vagy éjszakai napi bérletek értékesítésének a bevezetése. Ezek alapján megállapítható, hogy a tervezett árbevétel összege nem túlzó és elérhetetlen, hiszen annak kiszámításánál reális körülményeket vettünk figyelembe. Sőt, ezzel szemben inkább pesszimista szemléletű számítási eljárást alkalmaztunk. A 375 nap tévedésből, elütési hiba miatt került a számítási programba, de a végeredményt ez a hiba lényegesen nem befolyásolta.

A város élhetősége szempontjából fontos ez a beruházás, ami környezetében más életminőséget teremt. A beruházás megtérülése is fontos, de nem ez az egyetlen szempont. A mélygarázs a második működési évtől pozitív eredményt produkál, és az amortizáció évente adómentesen felhasználható a vállalkozásból. Az átlagos kihasználtság számítása úgy történik, hogy az árbevételt elosztjuk a férőhelyek számával, majd az így kapott számot elosztjuk egy órai parkolás díjával, és ezáltal megkapjuk a kihasználási óraszámot. A kihasználási óraszámnak az éves óraszámhoz viszonyított számított százalékos értéke adja az átlagos kihasználtság értékét, amely esetünkben pontosan 32,4%.

A város által készített közterület rendezési terv is előírja, hogy a város legalább kétszázhuszonhét parkolóhely pótlásáról köteles gondoskodni. Ennél lényegesen kevesebb nappali kihasználtsággal számoltunk. Összehasonlításként Ön a budapesti Szent István téri gépesített mélygarázst hozta példaként. A számok valósak, a parkolási díj tényleg kétszáznegyven forint óránként, és háromezer-nyolcszáz forint a napijeggyel. Ennek ellenére nem, vagy csak igen kevesen használják azt a parkolót, holott például a háromszázhatvan forintos óradíjjal működő Erzsébet téri és Szabadság téri hagyományos mélygarázsok kihasználtsága meghaladja az ötven százalékot. A csekélyebb kihasználtsági adatok a következő okokra vezethetőek vissza: A parkolóba való be- és kiállás meghaladja a tizenöt percet, valamint rendszerhiba miatt több esetben órákra (egy esetben nyolc és fél órára) szünetelt a ki- és betárolás. Továbbá az is előfordult már, hogy szintén egy rendszerhiba miatt ugyanarra a helyre a gép két gépjárművet próbált meg elhelyezni. A gépi parkolóház üzemeltetője emiatt próbálja meg az ügyfeleket lényegesen a piaci áron aluli tarifákkal magához vonzani. Ilyen vagy ehhez hasonló eset a váci mélygarázsban nem fordulhat elő.

Abban a reményben, hogy sikerült Önt a beruházás fontosságáról, valamint a beruházáshoz kapcsolódó, és Vác városát érő előnyökről meggyőznöm, maradok tisztelettel:

Slosár Gábor gazdasági vezető
Váci Központi Parkoló Beruházó Kft.


A fenti levél előzménye, Tomori Pál képviselő írása, amely honlapunkon a közelmúltban jelent meg, az alábbi címen érhető el:
Mélybe a parkolással!


Megosztás
 




 










APRÓK

KÖZÉRDEKŰ

Mi Újság?

Írja meg,
s mi hírbe hozzuk!

Ha tud bármilyen
történésről, amiről
mi nem értesültünk
írja meg nekünk!

Hírmondó e-mail



   Beállítás kezdőlapnak |  Hozzáadás a kedvencekhez |  A lap tetejére  
   Impresszum |  Médiaajánlat |  Jogokról |  Adatkezelésről |  Chat szabályzat