Ahogy a lakberendezésben is évről-évre változnak az aktuális trendek, az adott év divatos színei, úgy változnak a divatos formák és színek az autóiparban is. Az eladhatóság érdekében az autógyártó cégek igyekeznek innovatív fejlesztésekkel, új formákkal és trendi színekkel megfelelni a vásárlók újabbnál újabb elvárásainak. Nincs ez másként 2016-ban sem.
Formák, márkák és színek
Azzal senkinek nem mondunk újdonságot, hogy az autóipar termékeit évről évre megújuló formák, új típusok, új karosszéria, innovatív belső kialakítás, és a legtöbbször új színek is jellemzik. Ahhoz, hogy egy autó eladható legyen, nem elég, ha funkciójában, kevesebb fogyasztással vagy új, kényelmi elemek elérhetőségével újul meg, ez az a terület, ahol a vásárlók nagymértékben adnak a formára és a megjelenésre is. Annál is inkább, mivel az autó manapság státusszimbólummá lépett elő, ahol már nem is annyira a gyorsasága vagy a megbízhatósága fontos a vásárlónak, hanem kinézete, lóereje vagy épp a színe.
Sokan ma már nem funkcionális használatra szánják autójukat, például munkába járásra használják, hanem előtérbe kerültek az ún. szabadidő-autók, melyek mérettől függetlenül igen divatosak napjainkban. Így lettek egyre népszerűbbek hazánkban is a kabriók, amelyet az exponenciálisan növekvő keresletük is alátámaszt. A trend nemcsak hazánkban, hanem egész Európában jellemző, és nem csupán az új autók, hanem a használtak piacán is. Ugyanakkor továbbra is népszerűek a luxusautók, melyek egyik dinamikusan növekvő szegmense a luxusterepjárók kereslete, még akkor is, ha ezek funkcionálisan nem éppen a legjobbak a mindennapi használatra.
Külcsíny és belbecs
Az autóipar egyik legújabb áttörése az ún. SUV-típusok bevezetése. Ezek olyan magas építésű személyautók, melyekből jobban ki lehet látni, és ők is kitűnnek a forgalomból. Nem összetévesztendők a terepjárókkal! Ennél a típusnál ugyanis nem a terepjárás a lényeg, hanem a magasan lévő ülések – ezzel biztosítva stílust, feltűnést és egyfajta életérzést tulajdonosának.
Az önjáró autók kialakítása felé haladva egyre több autó készül ún. vezetéstámogató rendszerrel, aminek köszönhetően a sofőrnek már semmi dolga, ha araszolnia kell egy dugóban, az autó elvégzi ezt helyette, és ez csupán egy, a ma már sokak számára leérhető funkció közül.
A fejlesztések másik iránya az alternatív, környezetkímélő módon hajtott személyautók divatossá válása, egyre több hibrid vagy elektromos meghajtású autót látni ma már az utakon, hazánkban is.
Az autók kiválasztásánál nem utolsó szempont az autó színe, mely sokszor meghatározóbb, mint az autó formája vagy a futott kilométer. Az utóbbi években a legkedveltebb szín a barna volt, a legtöbb típusú autó kapható volt barna változatban is. A várható trendek az autók színének világában jelenleg a kék, később pedig a zöld. Az unalmas szürkét, melyből ma talán legtöbb fut az utakon, felváltják a színesebb, izgalmasabb autók.
Ha pedig még izgalmasabb autóra vágyunk, mint amit a kereskedésekben választhatunk magunknak, akkor a karosszériát részben vagy egészben dekorálhatjuk is: autófóliázással. Ha valaki erre azt mondaná, ez is csak egy divathóbort, ki kell ábrándítanunk: az autófóliák nem csak dekorációs célt töltenek be, ugyanis fontos védelmi funkciójuk is van. Az autófóliázás lehet dekorációs vagy reklámcélú is, részleges és teljes, egy a lényeg: informatív, egyedi jellegük mellett védik autónkat az apróbb karcolásoktól, így megmarad annak eredeti fényezése. Ma már számos digitális nyomdában elérhetjük ezt a szolgáltatást, érdemes kipróbálni!