Június 21-től, tervezetten július 27-ig jelentősen módosul a szobi és veresegyházi vonalon közlekedő vonatok menetrendje, az S70-es, G70-es, Z70-es, S71-es és G71-es járatok csak Rákospalota-Újpestig közlekednek.
Az utasok eljutásának biztosítása érdekében a Rákospalota-Újpest és a Lehel tér között közlekedő 12-es és 14-es villamosok sűrűbben járnak, valamint a Dunakeszi, Fót és Veresegyház térségéből Budapestre tartó regionális autóbuszvonalakon is megnövelt kapacitással készül a MÁV Személyszállítási Zrt. Részletes tájékoztató a Rákosrendező – pályafelújítás információk / Track renewal information | MÁV-csoport webcímen érhető el.
A június 21-én kezdődő és július 27-ig tartó beruházás során éjjel-nappal dolgoznak majd a szakemberek és a munkagépek, ezért a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest, valamint az esztergomi vonalon a Nyugati és Angyalföld között szünetelni fog a vonatforgalom.
A felújításhoz igazodva jelentősen módosul az esztergomi vonalon az S72-es, Z72-es, a veresegyházi vonalon az S71-es és G71-es, továbbá a szobi vonalon az S70-es, G70-es és Z70-es járatok, valamint a nemzetközi vonatok menetrendje.
A teljes vágányzárat a vakációhoz időzítették, ugyanis a tanév végétől jelentősen mérséklődik az utasforgalom, így kevesebbeket érint a korlátozás, a menetrendi változás és az átszállás.
A Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között kieső vonatforgalom pótlása érdekében az érintett térség helyközi Volán-járatait gyakrabban indítják, illetve a BKK-val egyeztetve készülnek a fővárosi járatok sűrűbb közlekedésére is, így az utasok több lehetőség közül tudnak választani. A köztes szakaszon jellemzően a 12-es és 14-es villamossal, az M3-as metróval, illetve egyes nemzetközi járatok esetében pótlóbuszokkal biztosítják az eljutást. Lesznek olyan Szobon át közlekedő nemzetközi járatok, amelyek a Keletiből indulnak és oda is érkeznek a Nyugati helyett.
Az utasoknak érdemes a vágányzár előtti időszakban, illetve az utazásuk előtt tájékozódni a MÁV weboldalán.
Az öthetesre tervezett vágányzár ideje alatt a pályafelújítás a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében, összesen mintegy 180 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik majd, a beruházást a MÁV saját forrásból, mintegy 3 milliárd forintból valósítja meg.
A pályakarbantartás közlekedésszakmai célja az, hogy megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá váljon az esztergomi és a váci, veresegyházi vonatok menetrendje, csökkenjen a késés aránya. Ennek érdekében Rákosrendezőn mintegy 800 méteren szüntetik meg a sebességkorlátozásokat, több mint másfél kilométernyi vágányt építenek át, 700 méteren ágyazatrostálást végeznek, síneket, betonaljakat és talpfákat cserélnek, részben megújul a felsővezeték-hálózat is.
Az augusztus végére tervezett éjszakai utószabályozási munkálatok elvégzését követően 80 km/órás sebességgel lesz használható a pálya – akkortól szűnnek meg teljesen a több perces késéseket okozó sebességkorlátozások is.