Magyar idő szerint vasárnap kora reggel eldőlt a legfontosabb kérdés a Forma 1-ben: bár a Las Vegas-i futamon Max Verstappen – mint a Hungaroringen – csak az ötödik helyen gurult célba, az ezzel szerzett pontokkal behozhatatlanná vált az előnye az összetett pontversenyben, azaz sorozatban negyedszer is megszerezte a világbajnoki címet. Ezután érdemes visszatekinteni kicsit az idényre, annak legfontosabb eseményeire, amit a váci Szaniszló Róbert fotóriporter szemszögéből tehetünk meg az idén is.
A váci Szaniszló Róbert fotóriporter és saját hírügynökségének munkatársi csapata egyre több sport világeseményre kap külön meghívót, akkreditációt, ami bizony komoly rangot jelent ebben a szakmában, mi pedig rendszeresen közölhetünk tőlük riportokat – ezúttal a Hungaroring Forma 1 futamáról.
Written by Anna Pittner (FPA)
21/07/2024 at Mogyoród, Hungary
„Az egész hétvége változékony időjárást hozott, de végül a futam napjára minden kisimult és a pilóták napsütés mellett várhatták a rajtot. Már a szabadedzéseken is látható volt, hogy a McLaren nagyon nagy esélyese ennek a hétvégének. Bár a Ferrari úgy érkezett ide, hogy próbál nyomást gyakorolni, de korán kiderült, hogy erre most nem lesz esélyük. Az időmérőn aztán Norris és Piastri páros pontot tett az ügy végére és kibérelték a pole-t.
Az időmérő két érdekes esetet is hozott: a Q1-ben a szemerkélő eső végett Perez, később a Q3-ban – bár nem az eső miatt – Tsunoda törte össze az autóját. A mexikóinak ez nem jött jókor, mert már régóta nem tudja hozni a tőle várt szintet és nagyon nem segíti sem csapata ambícióit, sem pedig a saját pozícióját csapaton belül. Azaz nagyon forr a levegő körülötte és azt rebesgetik, hogy csere várható. A rajtrács sorrendje így Norris, Piastri, Verstappen, Sainz, Hamilton volt az első öt helyen.
A verseny, ahogy szinte az egész hétvége tartogatott meglepetéseket. A rajtrácsra történő felállást követően elindult a futam. Már az első kanyarban dulakodás alakult ki, ugyanis a két McLaren-es és Max egyszerre értek oda, de a holland külső íven volt, és hogy elkerülje az ütközést, elhagyta a pályát. Az így szerezett előnyét később a 4. körben visszaadta Lando-nak.
A különböző bokszkiállások kissé megkavarták az aktuális sorrendet, mivel a lágy gumik életben tartása nem volt egyszerű a pilóták számára. A futam érdekessége az volt, hogy a Max és Lewis többször is csatáztak: először igazán a 35. körben próbálta a holland megelőzni a britt pilótát, de túl nagy volt a lendület és kiment a pályáról. A 63. körben újra egymás mellé kerültek és harcoltak a 3. helyért.
Verstappen váratlan manőverrel becsapódott Hamilton mellé, aminek következtében a kerekek összeértek és Max máris a levegőben találta magát. Szerencsére egyik kocsi sem sérült meg, de az angol meg tudta őrizni a helyét, míg a holland egy hellyel hátrébb csúszva az 5. helyen találta magát. Az élen is volt egy kis változás, ugyanis a koccanást kihasználva a McLaren csapat helycserét hajtott végre és Norris átadva helyét, így Piastri-t intették le az első helyen.
Így az ausztrál történelmi első futamgyőzelmét itt nálunk szerezte meg. A dobogón idén is ott volt a második helyen a »trófeatörő« Norris, de most mindenki észnél volt és nem történt baleset.”
Az F1-es Magyar Nagydíj végeredménye:
1. Oscar Piastri – McLaren
2. Lando Norris – McLaren
3. Lewis Hamilton – Mercedes