ÚJABB SARCOLÓ BABRÁLÁS A LEGUTÓBB ALIG TÖBB MINT FÉL ÉVE MÓDOSÍTOTT PARKOLÁSI RENDELETEN

„Nagyon úgy tűnik, hogy ennek a siránkozásban, másra mutogatásban nagyjából el is fáradó szivárványos garnitúrának nagyon kedvelt széltoló elfoglaltsága a parkolási rendelettel való babrálás, olvasom, hogy a márciusi ülésen újra hozzányúltak az előíráshoz” – kezdi újabb karcos közéleti véleményírását a magát most Inflációs Margóként megnevező rendszeres levelező olvasónk.

Olvasónk így folytatja cikkét:

,,Az indoklás szerint lakossági és intézményi kérésre, jelzésre, panaszra történik, hogy májustól az 1-es (legdrágább) zóna helyett a 2-esbe fog tartozni a teljes Géza király tér és a Budapesti főútnak a Konstantin tértől a főút 36-os számig tartó szakasza.

Naiv, a mézesmadzagtól könnyen elcsábuló egyszeri lakosok, a Matkovich-csapat fanjai talán most nem győznek ámuldozni a kegytől, hájpolják, terjesztik is a hírt, no de a józanabbak ellene vethetik, hogy ki kérte egyáltalán, hogy fizetősek legyenek ezek a részek. Mert emlékezhetünk, ez nagyjából úgy történt, hogy Inotay alpolgármester felvetette, aztán indítványozta, állítólag hú de nagyon társadalmasította (hangsúlyozzuk: állítólag) is a változást, aztán minden tiltakozás ellenére erőből bevezették.

Fotók: Ribáry Zoltán

No de hogy még inkább rávilágítsunk a városirányítók szemforgató hozzáállására, jó tudatosítani, hogy a rendeletmódosítás valódi lényege a sarcbevétel növelése, hiszen mind a mélygarázs, mind az 1-es zóna tarifája megdrágul óránként 50 forinttal, ezzel pedig szűkül az 1-es és a 2-es zóna közötti olló, tehát a helyenkénti átsorolás jóformán mit sem számít.

És még egy bekezdés az átsorolásról: gyaníthatóan inkább azért történik ez, mert a jelenlegi felállásban nem cseng eléggé a kassza, miután aki csak tud, kihagyja az 1-es és a 2-es zóna placcait is és inkább egy kicsit többet gyalogolva éri el a belvárost.

Tehát emlékeztetőül: a mélygarázsban 300 forintért, a 2-es zónában pedig 350 forintért lehet majd parkolni május 1-jétől, az 1-es zóna tarifája 400 ft marad.”