„Te hívtad már a 1357-et? Én legalább ötször próbáltam, de többnyire foglaltat jelzett vagy üzenetrögzítős választ adott. De lehet, hogy így is érvényes a hívásindítás, tényleg nem tudom, csak bízom benne” – fordult egy idős hölgy az útitársához. „Én az alapítványi számlaszámra küldtem pár ezer forintot és majd még egyszer kiegészítem valamennyivel” – érkezett a válasz.
Jó volt elkapni a kis párbeszédet egy minapi Pestre vonatozáskor, s az is jó érzés, hogy nagyon sokaktól hallom a környezetemben, baráti, ismerősi körömben, úton-útfélen, milyen fontos kezdeményezés a covid-járvány miatt árván maradt gyerekek megsegítését támogató Regőczi István Alapítvány életre hívása, no meg az, hogy ezúttal őket karolja fel a közmédia „Jónak lenni jó!” elnevezésű kampánya is.
Hát igen, mondhatjuk erre, hogy a nekünk váciaknak különösen kedves néhai kisváci pap, a törékenynek tűnő, ám hihetetlenül nagy dolgokat véghezvinni képes Regőczi István atya, az „Isten vándora” nevében ma is valami nagy csoda van készülőben…
Ugyanis a 1357-es szám hívásai révén már száz millióhoz közelít az adományösszeg, s hol van még december 19-e, amikor a közmédia egész napos műsorfolyammal igyekszik segíteni a nemes célt.
Egyébként az adományvonal egészen az év végéig elérhető, magyarán bőven gyarapodhat még a támogatási összeg, arra is esély van, hogy a kezdeményezés csaknem egy évtizedes történetében az idei legyen az egyik legsikeresebb segítő kampány.
A hazai médiában egyedülálló kezdeményezésnek köszönhetően az elmúlt kilenc évben csaknem 1,7 milliárd forint jutott el a rászorulókat segítő szervezetekhez.
Ribáry Zoltán