Régi gond a Vác-Alsóvárosi vasúti megállóhely utasbeállóinak leromlott állapota. Ezek már nem is töltik be funkciójukat, se padjuk, se borító falaik nincsenek, csupán a puszta vázak meredeznek.
Ezért aztán igazán jó hír, hogy a MÁV az utaskomfort színvonalának növelése érdekében – elsősorban a nagyvárosok és Budapest agglomerációjában – az utasbeálló nélküli megállóhelyekre, illetve a rossz műszaki állapotú utasbeállók helyére korszerű, a mai kor igényeinek megfelelő, modern megjelenésű, várakozásra alkalmas építmény fejlesztéséről döntött. Az új utasbeállókat világítással, jó minőségű padokkal, utastájékoztatással és biztonsági kamerarendszerrel látják majd el. A korszerű utasbeálló kifejlesztésével, kialakításával és felszereltségével a vasúttársaság célja, hogy vonzóbbá tegye az elővárosi közlekedést az utasok számára.
A közzétett ütemterv szerint 2021 első negyedévében Felsőpakony, Tóvároskert, Vecsés-Kertekalja és Alsógalla, a második negyedévben Gyál, Vicziántelep, Bicske alsó, Felsőgöd, Sülysáp és Törökbálint kaphat új típusú utasbeállót, Mezőkövesd felsőn, Szentmártonkátán, Szőlősnyaralón és Vác-Alsóvároson a jövő év őszén várható az átadás, 2021 év végére pedig Rákospalota-Kertváros, Tápiószecső és Dunakeszi új utasbeállója is elkészülhet.
A lassan másfél éve választott új városvezetés alatt eddig alig-alig történtek jelentősebb fejlesztések Vácon, ha mégis, azok jobbára nem helyi erejű, hanem állami beruházások, és az önkormányzat tehetetlenségét, lobbierejét, illetve lobbigyengeségét látva a jövőben sem számíthatunk nagy fellendülésre.
Illő tehát hangsúlyozni, hogy az alsóvárosi vasúti megálló tervbe vett korszerűsítése ugyancsak központi beruházásban, egészen pontosan az állami vasút-társaságnak köszönhetően valósulhat meg nagyjából egy év múlva.
Már csak azért is fontos ezt kiemelni, mert a város mostani vezetői akár két fadarab keresztbe helyezéséért is elvárnák az ujjongó, hajbókoló ünneplést. S különösen igaz ez az egyik alsóvárosi képviselőre, Kiss Zsolt János alpolgármesterre, aki nem egyszer próbált már idegen tollakkal ékeskedni. Nem csodálkozhatnánk, ha afféle Supermanként, majd annak idején, mindenki mást megelőzve „odarepülne” egy új utasbeállóhoz sajtótájékoztatót tartani, természetesen azt a látszatot keltve, mintha elsősorban az ő érdeme lenne a fejlesztés.
Kiemelt kép: a MÁV valóban remek látványterve, amelyen megelőlegeztük Kiss Zsolt várható képes jelenlétét