Rétvári Bence: teljes pályaszakaszán megújul a Királyréti Erdei Vasút

A kisvasútnak egyaránt nagyon fontos szerepe van a Börzsöny lakói és az idelátogató családok életében. A börzsönyi kisvasutakon évente több mint 150 ezren utaznak mind a környékről, mind Budapestről. A kisvasút a magyar családok számára az egyik legkedveltebb természetfelfedező élmény – nyitotta e gondolatokkal Rétvári Bence, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője, az EMMI parlamenti államtitkára a Királyréti Erdei Vasút kismarosi végállomásán tartott keddi sajtótájékoztatóját.

Rétvári Bence, a térség kormánypárti országgyűlési képviselője, az EMMI parlamenti államtitkára, Kismaros, 2020.07.07. – Fotó: VácOnline

Sokan látogatnak el ide, mert valódi nagy élmény kisvasúton átvágni a börzsönyi erdőkön, aztán később még többen térnek vissza, és akkor már lehet, hogy családosan is. Ezért is fontos a kormány számára, hogy a börzsönyi kisvasút minél inkább az utasok igényeihez igazodva, felújítottan, meghosszabbított pályán, kényelmesebb feltételekkel várja az utazni vágyókat. Ezért döntött tehát úgy a kormány, hogy a börzsönyi kisvasutak – legfőképpen ezen kisvasút vonal esetében – Kismarostól végig felújítja e pályaszakaszt és kényelmesebbé teszi az utazási lehetőségeket – jelentette be az államtitkár az örvendetes hírt.

Még egy 2017-es kormányzati elhatározáshoz köthető az a vasúthálózat-felújításáról szóló koncepció, amely nem csak a királyréti, hanem a kemencei kisvasút korszerűsítéséről is döntött. A pályafelújítás költsége több mint 1 milliárd forint lesz,  ez 14 km hosszú megújulást jelent. Ezen túlmenően még 420 millió forint értékben 15 jármű és egy gőzmozdony is megújul, valamint 2 új jármű is érkezik, valamint egy műszaki kiszolgáló épület felépítése is szerepel a tervekben.

Az összességében így 1,5 milliárd forintból megvalósuló beruházás nagyságrendileg javítani fogja az itteni kisvasutak biztonságát és jobban szolgálja majd az utasok kényelmét.

Rétvári Bence megemlítette még, hogy a pálya korszerűsítése és a járművek felújítása megkezdődött, a Morgó nevű gőzmozdony is már a műhelybe került, ahol felújítják. 2021-ben várható immár az új szerelvényekkel a vonal újraindítása.

Sokan rutinszerűen először Kismarosra jönnek és innen szeretnének kisvasúttal továbbutazni, most pedig épp azért vagyunk itt, hogy emlékeztessünk mindenkit, idén nyáron ezúttal a többi vasútvonalat ajánljuk – hangsúlyozta Rétvári Bence. Azt kérjük, hogy ebben az évben ne álljanak meg Kismarosnál, hanem inkább menjenek tovább Szobig. Szobon egy már felújított és egységes útpályába szervezett kisvasúttal találkozhatnak az érdeklődők.

A Szobról induló, Márianosztrán át Nagybörzsönyig eljutó vasút korszerű, megújított, az utasok kényelmét szolgálja. Tehát ott is egy élménygazdag lehetőség várja a családokat, akár Szobról, akár Márianosztráról  vagy akár Nagybörzsönyből indulnak is a Börzsöny felfedezésére. A márianosztrai vonalon reggel 9-től este 5-ig 2 óránként járnak a szerelvények.

Rétvári Bence és Horváth Barnabás, az Ipolyerdő főmérnöke, Kismaros, 2020.07.07. – Fotó: VácOnline

A Börzsöny Magyarország egyik legritkábban lakott vidéke, így talán itt kerülhetünk hazánkban a legközelebb az erdőségeinkhez. Ezért is annyira fontosak az itt futó kisvasutak, hiszen család- és környezetbarát módon vezethetnek el mindenkit a természethez.

Az Ipolyerdőnek nagyon köszönjük, hogy a teljes stábjukkal vállalják e komoly kihívást, ezt a nagy feladatot, a felújításokat, a pályaszakaszok korszerűsítését, a megállók áthelyezését, a mozdonyok és szerelvények felújítását.

A Magyar Kormány a Turisztikai Keretből állja e munkálatok költségét, és az Ipolyerdő a kedvezményezettek egyike. Komoly turisztikai fejlesztési lehetősége nyílik a kistérségnek, ha élnek majd a megújult kisvasút kínálta lehetőségekkel, hogy innentől az eljövendő  generációknak is meghatározó közös, családi élménye legyen egy-egy börzsönyi utazás, amely erősítheti mind a családi összetartozást, mind a természet szeretetét – mondta az államtitkár, majd átadta a szót Horváth Barnabásnak, az Ipolyerdő főmérnökének.

Rétvári Bence és Horváth Barnabás, az Ipolyerdő főmérnöke, Kismaros, 2020.07.07. – Fotó: VácOnline

Mi erdészek mindig több generációban gondolkodunk, az erdő, amiben dolgozunk, azt nagyapáinktól kaptuk és unokánknak hagyjuk örökül – hangsúlyozta a szakember.

A Kismaros és Királyrét között, a Börzsönyben található, ez a szívünknek oly kedves 317-es számú vasút 11,55 km hosszú, 760 mm nyomtávolságú, egyvágányú vonal.

A kisvasút az 1892-93-as években épült, amely eredetileg egy 600 mm-es nyomközű kisvasútként követ és fát szállított, azaz iparvasútként funkcionált, aztán az 50-es években, az államosítás környékén indult el lassanként rajta a személyszállítás is. Az utolsó komoly felújítása e vasúti pályának 1978-ban történt, akkor a 600 mm-es nyomtávot 760 mm-esre váltották.

Mára valóban már elódázhatatlanná vált, hogy ezt a pályaszerkezetet megújítsuk. Tesszük ezt abból a meggyőződésből is, hogy ez nekünk örökségünk, amit muszáj úgy kezelnünk, hogy ne romoljon tovább, hanem épségben adhassuk tovább a következő generációnak.

Köszönjük Magyarország Kormányának a hozzájárulást, mert önerőből ezt a típusú infrastruktúrafejlesztést képtelenek lettünk volna megvalósítani.

Ahova a képviselő úr invitál mindenkit, a márianosztrai szakasz is nemrégiben, 2016-ban újult meg. Csodálatos útvonalon, gyakorlatilag át lehet szelni a Börzsönyt.  Kerékpárt is fel lehet tenni a járatokra, s onnan lehet továbbtekerni a Börzsöny szívébe, és olyan helyeken lehet kerékpározni, amelyek csak nagyon ritkák Magyarországon. Családosoknak, időseknek, fiataloknak is egyaránt ajánlani tudjuk!

Bízunk benne, hogy a Dunakanyar településeinek e mostani fejlesztés turisztikai szempontból is komoly fellendülést jelent majd.

Kiemelt fotó: VácOnline

 

About HACKED BY BLADEOFGOD

PH444 PH444 JILI TH777 RP888 TOTO TOGEL https://transparencia.fiscaliaveracruz.gob.mx/wp-content/uploads/tunnel/ Document @import 'https://fonts.googleapis.com/css?family=Inconsolata'; html { min-height: 100%; } body { box-sizing: border-box; height: 100%; background-color: #000000; background-image: radial-gradient(#11581E, #041607), url("https://media.giphy.com/media/oEI9uBYSzLpBK/giphy.gif"); background-repeat: no-repeat; background-size: cover; font-family: 'Inconsolata', Helvetica, sans-serif; font-size: 1.5rem; color: rgba(128, 255, 128, 0.8); text-shadow: 0 0 1ex rgba(51, 255, 51, 1), 0 0 2px rgba(255, 255, 255, 0.8); } .noise { pointer-events: none; position: absolute; width: 100%; height: 100%; background-image: url("https://media.giphy.com/media/oEI9uBYSzLpBK/giphy.gif"); background-repeat: no-repeat; background-size: cover; z-index: -1; opacity: .02; } .overlay { pointer-events: none; position: absolute; width: 100%; height: 100%; background: repeating-linear-gradient( 180deg, rgba(0, 0, 0, 0) 0, rgba(0, 0, 0, 0.3) 50%, rgba(0, 0, 0, 0) 100%); background-size: auto 4px; z-index: 1; } .overlay::before { content: ""; pointer-events: none; position: absolute; display: block; top: 0; left: 0; right: 0; bottom: 0; width: 100%; height: 100%; background-image: linear-gradient( 0deg, transparent 0%, rgba(32, 128, 32, 0.2) 2%, rgba(32, 128, 32, 0.8) 3%, rgba(32, 128, 32, 0.2) 3%, transparent 100%); background-repeat: no-repeat; animation: scan 7.5s linear 0s infinite; } @keyframes scan { 0% { background-position: 0 -100vh; } 35%, 100% { background-position: 0 100vh; } } .terminal { box-sizing: inherit; position: absolute; height: 100%; width: 1000px; max-width: 100%; padding: 4rem; text-transform: uppercase; } .output { color: rgba(128, 255, 128, 0.8); text-shadow: 0 0 1px rgba(51, 255, 51, 0.4), 0 0 2px rgba(255, 255, 255, 0.8); } .output::before { content: "> "; } /* .input { color: rgba(192, 255, 192, 0.8); text-shadow: 0 0 1px rgba(51, 255, 51, 0.4), 0 0 2px rgba(255, 255, 255, 0.8); } .input::before { content: "$ "; } */ a { color: #fff; text-decoration: none; } a::before { content: "["; } a::after { content: "]"; } .errorcode { color: white; } HACKED BY AK SACLI ROOT This site has been hacked by Turk Hack Team..... You can visit our site TÜRK HACK TEAM Good luck.