Mit kell tudni a célközönségről webáruház készítés előtt?

Webáruház készítés előtt minden vállalkozás számára javasolt egy alapos elemzést végezni a konkurenciáról, valamint a célközönségről. Cikkünkben a célközönség elemzéssel kapcsolatos, legfontosabb tudnivalókat gyűjtöttük össze.

Az online marketingben a hirdetések, illetve a termékek eljuttatása a célközönséghez a szakma alapját jelenti. Mielőtt azonban a hirdetésekről és a termékeladásról beszélünk, fontos tisztáznunk, hogy egyik sem lehetséges a célközönség pontos meghatározása nélkül. Tehát már a webáruház készítés elején tisztában kell lennünk azzal, hogy kinek akarjuk reklámozni és eladni termékünket. Nincs értelme ugyanis időt, pénzt és energiát fektetni olyan marketingtevékenységbe, ahol nem olyanoknak hirdetünk, akiknek szükségük lehet a termékünkre.

Például fölöslegesen reklámozunk kismama ruhákat 16 éves tini lányoknak. Habár potenciálisan ők is a célcsoport tagjai lehetnek, döntően nem ez az a korosztály, akit érdekelnek a kismama ruhák. Célközönségünkről fontos tudnunk azt, hogy általában egy problémára keresnek megoldást (nevezhetjük problémának egy pattanásos bőrre való kozmetikum keresését), majd több megoldás közül kiválasztják a számukra legideálisabbat.

Célközönségünk viselkedésének megértésére, elemzésére nagyon sok hirdetési felület lehetőséget biztosít. Ilyen például az AdWords, vagy a Facebook Hirdetéskezelője, amelynek segítségével könnyedén, sok információt megtudhatunk a célközönségről még a webáruház készítés előtt. Általában a demográfiai adatok és a viselkedési minták a leghasznosabbak a hirdetések célzása szempontjából.

Nagyon sok cég végez különféle felméréseket az online vásárlási szokásokról. Webáruház készítéskor fontos tisztában lennünk azzal, hogy minden vásárlóban közös az, hogy a könnyen megtalálható, könnyen kezelhető weboldalakat kedvelik, és még mindig sokan használják azokat csupán tájékozódásra. Az oldalra látogatók első benyomása tehát döntő lehet a vásárlás szempontjából.