A hatályos versenyjogi jogszabályi környezet nem teszi lehetővé, hogy a Tesco bármilyen külső nyomás hatására változtasson árain, mert az felveti a fogyasztói árakban való megállapodás gyanúját. Ezért nem áll az áruházlánc módjában visszavonni az előre meghirdetett, a magyar dinnyeszezon kezdetét jelentő promóciót, amellyel azt kívánják biztosítani, hogy a hazai vásárlók néhány napon keresztül kedvezményes áron vásárolhassák meg idei első magyar dinnyéiket.
A vállalat hazai görögdinnyéből az idei évben várhatóan – a tavalyihoz hasonló mennyiséget – 10 ezer tonnát értékesít Magyarországon, és ugyanennyi magyar dinnye kerül majd a Tesco cseh, lengyel és szlovák áruházaiba is. A hazai áruházláncok között úttörő módon idén először magyar sárgadinnyét is értékesít az említett országokban a Tesco. Az exporttal a vállalat szintén a hazai termelőket támogatja, emellett ez a csatorna segítséget jelenthet túltermelési válság esetén is a magyar gazdák számára.
„Az elmúlt években nagyon jó és tisztességes partnerségi kapcsolatot alakítottunk ki a Tescóval. A kölcsönös előnyökön alapuló együttműködés biztos piacot, kiszámítható bevételt, és ezáltal biztonságot jelent az egész éves munkánk során. Fontosnak tartom a magyar dinnye promotálását, hiszen ez is a magyar dinnyét népszerűsíti, és növelni fogja az értékesítési volumenünket. Ezáltal jelentős bevételnövekedést érünk el, csakúgy, mint azzal, hogy a Tescón keresztül közvetlenül külföldi piacokra is eljut a terménye sok magyar termelőnek” – mondta Bánfi Péter a Körös Project Kft. ügyvezetője és tulajdonosa.
A Tesco számára kiemelten fontosak a hazai szállítók, ezért túlnyomó részben közvetlenül termelőktől, illetve Termelői Értékesítő Szervezetektől, az ország minden jelentősebb dinnyetermesztő régiójából – Békés, Heves, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Baranya, Bács-Kiskun és Csongrád megyékből – szerzi be a görög-, illetve sárgadinnyét.
„A Tesco hazai és külföldi piacaira szállított kiváló minőségű dinnyénket a korszerű technológiával termeltük, és így minden tekintetben megfelel az áruházlánc – általánosnál jóval szigorúbb – minőségbiztosítási rendszerének. A Tesco közép-európai hálózatába kizárólag a minőségéről híres, kiemelten jól teljesítő magyar gyümölcs kerül, ezzel is öregbítve a hazai dinnye hírnevét” – mondta Dorcsinecz Balázs dombegyházi termelő.
(Képünk illusztráció!)